شناسهٔ خبر: 19064231 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

ضرورت استفاده از رويه‌هاي بتني در باراندازهاي بنادر تجاري

صاحب‌خبر -

محمد سعيدنژاد، مديرعامل سازمان بنادر و دريانوردي گفت: بيش از 164هكتار از محوطه و باراندازهاي 4 بندر تجاري كشور بتني است و در رويكرد جديد، استفاده از رويه‌هاي بتني براي باراندازهاي كانتينري بنادر بسيار ضروري است.
به گزارش ايرنا، سعيدنژاد افزود: براساس چينش 6 كانتينر در محوطه بندري بهترين رويه براي اين ‌باراندازها، استفاده از رويه‌هاي بتني است.
معاون وزير راه و شهرسازي افزود: تاكنون براي 120هكتار از فازهاي يك و دو بندر شهيد رجايي، 33هكتار طرح توسعه بندر شهيد بهشتي،4هكتار از باراندازهاي كانتينري بندر شهيد كلانتري و 7هكتار از محوطه اسكله‌هاي 2و 7 بندر خرمشهر از روسازي بتني استفاده شده است. وي گفت: قرارداد تدوين دستورالعمل طراحي، اجرا، نگهداري و روسازي بنادر كشور با مركز تحقيقات، راه و مسكن و شهرسازي امضا شده و با وجود عقد قرارداد با پژوهكشده حمل و نقل و تدوين آن، اين دستورالعمل تاكنون به چاپ نرسيده و ضرورت دارد در اسرع وقت نسبت به چاپ آن اقدام شود. سعيدنژاد اضافه كرد: ظرفيت بنادر ايران اكنون به بيش از 210ميليون تن در سال افزايش يافته و ساخت بنادر نسل دوم و سوم نيز در دستور كار قرار دارد زيرا در نسل سوم بنادر مراحل نهايي توليد كالا در اين بنادر سرمايه‌گذاري مي‌شود تا در هزينه‌هاي حمل‌ونقل و صادرات آن به بازارهاي هدف صرفه‌جويي شود.
سعيدنژاد ضمن يادآوري اجراي توسعه فاز 3 بندر شهيدرجايي افزود: 9شركت بزرگ دنيا براي انجام سرمايه‌گذاري در اين فاز وارد عمل شده‌اند و سازمان بنادر از هر گونه سرمايه‌گذاري در 11بندر تجاري كشور (2بندر در شمال و 8 بندر در جنوب) حمايت مي‌كند.
وي گفت: هنگام تحريم‌هاي ظالمانه تمام بنادر و شركت‌هاي كشتيراني ايران، بيمه كشتي‌ها و موسسه‌هاي رده‌بندي مشكلات زيادي پيدا كردند و اكنون با لغو تحريم‌ها و اجرايي شدن برجام تمام تحريم‌هاي دريايي از بين رفته و هزينه‌هاي حمل مستقيم كالا براي هر كانتينر كه بيش از 700دلار بود براي صاحبان كالا كمتر شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما