شناسهٔ خبر: 19062948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

افسردگی شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت ایران

مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: ۱۲و ۷ دهم درصد از جمعیت کشورمان افسردگی دارند.

صاحب‌خبر -
افسردگی شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از جمعیت ایرانبه گزارش خبرنگار   گروه استان های   باشگاه خبرنگاران جوان  از  تبریز ؛  احمد حاجبی امروز در همایش حمایت طلبی در حوزه سلامت روانی و اجتماعی در تبریز افزود: برآورد‌ها نشان می‌دهد در جهان بیش از ۳۵۰ میلیون نفر و در ایران شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفر مبتلا به افسردگی هستند.
وی با اشاره به اینکه افسردگی در حال حاضر به یک بحران جهانی تبدیل شده است، گفت: بر همین اساس شعار امسال سازمان بهداشت جهانی "بیایید در رابطه با افسردگی صحبت کنیم" است که این شعار نشان می‌دهد باید در رابطه با مبارزه با افسردگی همه پای کار بیایند.
وی خاطر نشان کرد: رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد باید در انگ‌زدایی و ارتقای دانش و آگاهی و اصلاح نگرش مردم در خصوص بیماری‌های روحی و افسردگی تلاش کنند. 
مدیر کل دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت اضافه کرد: شیوع بیماری افسردگی در اغلب موارد در سنین جوانی است، همین مسئله هزینه‌ی زیادی را به جامعه و خانواده‌ها تحمیل می‌کند؛ چرا که شخص به یک فرد منفعل و با کارآیی پایین تبدیل می‌شود.
وی با تشریح راه‌ها و نحوه کنترل افسردگی هم گفت: علایم و نشانه‌های افسردگی را بشناسیم، انگ ناشی از اختلالات روانپزشکی از جمله افسردگی را کاهش دهیم، با علم به تاثیر عوامل اقتصادی و اجتماعی بر افسردگی، از جنبه بیولوژیک آن غافل نباشیم ضمن آنکه نظام سلامت هم خدمات حوزه سلامت روان از لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهد.  
انتهای پیام/خ

نظر شما