شناسهٔ خبر: 19062520 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

اخبار کوتاه از فوتبال

صاحب‌خبر -

جلسه کی‌روش با تاج برای آینده تیم ملی
پس از پایان مرخصی سرمربی تیم ملی فوتبال و بازگشت به ایران، او دیروز در فدراسیون فوتبال حاضر شد تا جلسه‌ای را با مهدی تاج برگزار کند.با برگزاری دیدار تیم‌ ملی فوتبال ایران و چین در نوروز ۹۶، کارلوس کی‌روش برای سپری کردن دوران مرخصی خود عازم خارج از کشور شد و از هفته گذشته به ایران بازگشت.او دیروزبه فدراسیون فوتبال رفت تا جلسه‌ای را با مهدی تاج برگزار کند. تاج پیش از این عنوان کرده بود که در اسرع وقت درباره آینده تیم ملی با کی‌روش برنامه‌ریزی خواهند کرد که این برنامه‌ریزی به بازی با ازبکستان و بعد از آن که احتمالا تیم ملی مجوز حضور در جام جهانی را به دست می‌آورد مربوط می‌شود.البته هنوز ابهام‌هایی درباره موضوعات مختلفی مانند وضعیت دستیاران ایرانی، وضعیت دن گاسپار و... وجود دارد و هنوز پاسخ شفافی درباره این موارد به رسانه‌ها ارائه نشده است.
بلیت بازی‌های ۲ هفته پایانی لیگ برتر گران نمی‌شود
رئیس‌کمیته مسابقات سازمان لیگ اعلام کرد: بلیت رقابت‌های لیگ برتر تا پایان فصل افزایش قیمت نخواهد داشت.‏سعید فتاحی در این رابطه تاکید کرد: در این رابطه هیئت فوتبال خراسان ‏رضوی درخواست افزایش قیمت بلیت برای دو بازی آخر نمایندگان این استان مقابل استقلال تهران و پرسپولیس را ارائه ‏داده بود.‏وی افزود: با توجه به تاکید فدراسیون فوتبال مبنی بر عدم افزایش قیمت بلیت‌ها هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران با در ‏خواست هیئت فوتبال خراسان رضوی مخالفت کرد و مقرر شد تا پایان فصل قیمت بلیت در هیچ کدام از مسابقات لیگ برتر ‏افزایش نیابد.فتاحی در پایان افزود: با توجه به این تصمیم قیمت بلیت برای دو بازی آینده که در ورزشگاه ثامن مشهد برگزار می‌شود همان ۵ هزار تومان خواهد بود.
ادینیو: با تراکتورسازی قهرمان می‌شوم و بعد از ایران می‌روم
مهاجم برزیلی تراکتورسازی که قصد دارد در پایان فصل از ایران برود، زمان حضورش در ایران را جزو روزهای خوب زندگی‌اش دانست. لوسیانو ادینیو درباره تصمیمش برای خداحافظی از فوتبال ایران در پایان فصل جاری، اظهار داشت: چند سال است که در کشورهای مختلف بازی می‌کنم. اکثر تیم‌هایی که در سال‌های اخیر در آنها حضور داشتم، آسیایی بودند و به همین خاطر مجبور شدم از خانواده‌ام دور باشم. روزهای خیلی خوبی در کشور شما داشتم، اما به‌خاطر دوری از کشورم دیگر خسته شدم. سال‌ها است که دور از خانواده‌ام هستم، اما الان می‌خواهم به زادگاهم برگردم. وی در مورد برنامه‌اش برای آینده، گفت: حداقل یکی دو سال دیگر نیز می‌توانم بازی کنم، اما این بار می‌خواهم در برزیل به فوتبالم ادامه بدهم. اگر برزیل هم نشد، می‌خواهم در جایی باشم که حداقل به کشورم نزدیک باشد. هنوز پیر نشده‌ام و می‌خواهم فوتبال بازی کنم، چون عاشق فوتبال هستم. وی زندگی در ایران را جزو روزهای خوب زندگی‌اش دانست و گفت: من در ایران، هم در تراکتورسازی و هم در مس کرمان بازی کردم. هر دو شهر را نیز دوست داشتم و خاطرات خوبی در آنها تجربه کردم. تبریز را خیلی دوست داشتم، چون شهر بزرگی است و آب‌وهوای بسیار خوبی هم دارد. می‌خواهم در دیدار مقابل نفت تهران در هفته پایانی لیگ برتر از هواداران تراکتورسازی خداحافظی کنم و یک هفته بعد، در فینال جام حذفی قهرمانی را به هواداران تراکتورسازی هدیه بدهم تا با خیالی راحت و خاطره‌ای خوش از ایران بروم.
اعتصاب دوباره پرسپولیسی‌ها و مسدود شدن حساب باشگاه
حساب باشگاه پرسپولیس در روزی که بازیکنان این تیم دست به اعتصاب زدند مسدود شد.بازیکنان تیم فوتبال پرسپولیس که منتظر بودند مسئولان این باشگاه به تعهدات مالی خود در قبال آنها عمل کنند بعد از اینکه این اتفاق رخ نداد تصمیم گرفتند دیروزتمرین نکنند.تمرین دیروز پرسپولیس قرار بود از ساعت 10:30 در مجموعه خیریه عمل برگزار شود، اما بازیکنان این تیم با وجود اینکه در محل تمرین حاضر شدند ترجیح دادند در رختکن بمانند. مربیان کروات پرسپولیس هم وقتی این شرایط را دیدند محل تمرین را ترک کردند. پیش از این بازیکنان پرسپولیس دو بار اعتصاب کرده بودند.
اما دیروز در شرایطی که بازیکنان پرسپولیس حاضر به تمرین نشدند خبر رسید باشگاه پرسپولیس تا باز شدن حسابش نمی‌تواند پرداختی به بازیکنانش داشته باشد و باید دید در این شرایط سرخپوشان حاضر به پیگیری تمرینات خود خواهند شد یا نه.حساب باشگاه پرسپولیس به دلیل بدهی سنگین مالیاتی این باشگاه باز هم مسدود شده است و مسئولان این باشگاه در حال رایزنی دوباره برای حل این مشکل هستند. بدهی مالیاتی باشگاه پرسپولیس حتی برای حساب برخی از اعضای هیئت مدیره این باشگاه هم مشکلاتی را بوجود آورده بود.مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان دیروز در حاشیه دهمین همایش بین‌المللی علوم ورزشی درباره تمرین نکردن بازیکنان پرسپولیس به‌دلیل مشکلات مالی اظهار داشت: این موضوع در حال تبدیل شدن به یک عادت بد است، به هر حال باید بررسی‌های لازم صورت بگیرد.
انتقاد شدید صانعی از بی توجهی به فوتسال
سرمربی تیم ملی زیر ۲۰ سال فوتسال گفت:‌ آقایان ۱۰ هزار دلار، ۱۰ هزار دلار هزینه تیم‌ها می‌کنند ولی برای فوتسال هیچ کاری نمی‌کنند.علی صانعی در مورد عدم اعزام تیم ملی زیر20 سال به ازبکستان گفت: نمی‌دانم چرا وقتی که کمیته فنی تصویب می‌کند که  تیم ملی نیاز به اردوی تدارکاتی دارد، به یکباره تصمیم عوض می‌شود،که این تیم نباید اعزام شود.وی همچنین در مورد علت این تصمیم گفت: اگر ما پول نداریم، چرا می‌خواهیم در مسابقات آسیایی شرکت کنیم؟ من پیشنهاد می‌دهم این پول صرفه‌جویی و خرج کفپوش کمپ تیم‌های ملی شود.وی گفت:من نزدیک به 6 ماه با تیم ملی فوتسال کار کردم، حقوقی نمی‌خواهم،این پول را خرج این اردو و جوانان تیم ملی کنند. شش ماه است که شب و روز این بچه ها در حال  زحمت کشیدن هستند.  این تصمیم درستی نیست که مسئولان فدراسیون فوتبال گرفتند.‌آخر مگر می شود در بازی‌های اینچنین مهمی شرکت کنیم،ولی اردوی تدارکاتی نداشته باشیم؟سرمربی تیم ملی زیر 20 سال فوتسال گفت: تیم ملی بزرگسال ما سوم دنیا شده و این مقام، مقام کمی نیست در دنیا، و این روزها سالگرد آن مسابقات است. هنوز جایزه تیم ملی را نداده‌اند و نمی‌دانم کی می‌خواهند این جایزه را بدهند. آقایان 10 هزار دلار، 10 هزار دلار هزینه تیمهای دیگر می‌کنند اما خرج فوتسال نمی کنند ببینید این فوتسال چقدر مظلوم واقع شده است. صانعی در مورد اینکه اعلام کرده استعفا می‌دهد گفت: من ادامه می دهم تا آقایان تکلیف را مشخص کنند. حقوق خودم را می‌بخشم تا خرج این جوان ها شود.

نظر شما