شناسهٔ خبر: 19060319 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

سعید نیکوخصلت در گفت‌وگو با آناج؛

باید استعدادهای کاراته را در باشگاه‌ها تقویت کرد/ عزم هیات کاراته استان برای قهرمان‌پروری/ آذربایجان‌شرقی پتانسیل کسب مدال در المپیک را دارد

سرمربی اسبق تیم‌های ملی کاراته اعتقاد دارد آذربایجان‌شرقی پتانسیل کسب مدال در المپیک را دارد ولی در این راه به 2 مربی ایثارگر نیازمند است.

صاحب‌خبر -

سعید نیکوخصلت در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آناج درخصوص آخرین وضعیت کاراته استان از لحاظ پرورش قهرمان اظهار داشت: فکر می‌کنم هیات کاراته استان در حال تدوین یک برنامه دراز مدت در این خصوص می‌باشد و با جلساتی که در این هیات برگزار می‌شود به نظر می‌رسد برنامه خوبی برای پرورش قهرمان وجود دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه در طی این چند سال هیات کاراته استان با جابجایی‌های زیادی مواجه شد و باتوجه به عدم ثبات مدیریتی عملکرد خوبی را شاهد نبودیم ولی امسال عزم خود را جزم کرده تا خود را در میان هیات‌های مختلف بالا کشیده و به سمت قهرما‌ن‌پروری حرکت کند و در کنار آن در میادین استانی، کشوری و بین‌المللی به موفقیت‌های خوبی برسد.

سرمربی اسبق تیم‌های ملی کاراته درباره چگونگی شناسایی استعدادهای این رشته نیز گفت: تا جایی که اطلاع دارم هیات کاراته در حال جذب حداکثری جوانان و علاقه‌مندان به ورزش کاراته است و با این کار سعی دارد تا به استعدادها دسترسی پیدا کند ولی من به عنوان کارشناس کاراته پیشنهادی که به هیات کاراته دارم این است که استعدادها را در باشگاه‌ها تقویت کنیم نه اینکه آنها را به باشگاه‌ها جذب و به اردو بفرستیم.

وی تأکید کرد: مطمئناً تقویت مربیان ما را به سر منزل مقصود که همان شناسایی استعدادها است، می‌رساند و به نوعی اردوهای استانی به باشگاه‌ها منتقل شود. بنده این پیشنهاد را به فدراسیون کاراته هم ارجاع دادم که مورد استقبال قرار گرفت ولی اجرایی کردن این کار نیاز به یک سری ریزه‌کاری‌هایی دارد که در توان من نیست.

سرپرست سابق هیات کاراته آذربایجان‌شرقی در رابطه با نحوه حمایت از قهرمانان این رشته تصریح کرد: طبق اطلاعی که دارم هیات کاراته دو روش برای این کار دارد که یکی از آنها جذب اسپانسر از بین موسسات اقتصادی و کارخانجات است و دیگری حمایت مالی از طریق خود هیات که با بضاعت موجودش امکان‌پذیر نخواهد بود، لذا فکر می‌کنم روش اول منطقی‌تر از روش دوم باشد چراکه کارخانجات می‌توانند روی قهرمانان ما سرمایه‌گذاری کرده و یا حتی تشکیل تیم بدهند.

این کارشناس کاراته با تأکید بر اینکه اخیراً هیات کاراته با ثبات مدیریتی روبرو شده است، اذعان داشت: خوشبختانه 6 ماهی است که هیات کاراته ریاست جدیدی دارد و برنامه‌های خوبی برای پیشرفت کاراته در استان ترسیم کرده‌ است و اینطور نیست که بازهم با تزلزل مدیریتی روبرو شویم اما بزرگترین چالش کاراته استان می‌تواند فاصله ما در رقابت با تهران و مازندران باشد. آن‌ها در طی چند سال اخیر پیشرفت زیادی داشتند و ما می‌توانیم با تمرکز 6 ماهه کل بدنه تیم‌های ملی را به دست بگیریم و این یک نقطه قوت برای کاراته استان خواهد بود ولی در کل کار تیمی کاراته در ایران با مشکل مواجه است که باید ریشه‌ای حل شود.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی پتانسیل کسب مدال در المپیک 2020 را داراست، متذکر شد: برای گرفتن مدال در المپیک به دو مربی ایثارگر نیاز داریم تا شب و روز روی ورزشکاران کار کنند و خود را پله این ورزشکاران قرار داده و راه را برای موفقیت در المپیک هموار سازند. انصافاً این پتاسیل در ورزشکاران آذربایجان‌شرقی وجود دارد تا در میادین بین‌المللی برای شهرشان افتخارآفرینی باشند.

نیکوخصلت در خاتمه درخصوص کاندیداتوری احتمالی‌اش در ریاست فدراسیون کاراته خاطرنشان ساخت: برای انتخابات فدراسیون هنوز سه سال دیگر باقی مانده است ولی برای حضور در انتخابات فدراسیون باید از همین الان برنامه‌ریزی کرد که یکی از کارهای آن بازدید از شرایط کاراته استان‌های کشور است. ما چون دانشگاهی و فنی هستیم انتظار داریم انتخاب شویم ولی شاکله قوانین انتخاباتی فدراسیون این‌طور نیست و کسی که می‌خواهد رئیس فدراسیون شود باید از هم‌اکنون به دنبال برنامه‌ریزی باشد تا در روز انتخابات در مجمع رأی بیاورد.
 

نظر شما