شناسهٔ خبر: 19060290 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

وزارت دفاع افغانستان آمار تلفات رسمی حمله به لشکر «209 شاهین» را اعلام کرد

ایرنا

صاحب‌خبر -

«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز چهارشنبه اعلام کرد که تحقیقات این وزارتخانه نشان می دهد در این حمله 135 تن کشته و 64 تن زخمی شدند.
رسانه های مختلف، آمارهای متفاوتی از شمار تلفات این حمله منتشر کردند، اما دولت افغانستان اعلام کرده بود که آمار دقیق تلفات تاکنون به دلیل انتقال شماری از زخمی ها به بیمارستان های خصوصی و فراز برخی از سربازان از محل حادثه، مشخص نشده است.
برخی از رسانه ها، شمار تلفات حمله گروه طالبان به لشگر «209 شاهین» ارتش افغانستان را بیش از 200 تن اعلام کرده اند.
10 تن از افراد گروه طالبان روز جمعه گذشته با لباس و خودروی نیروهای ارتش به مقر لشکر 209 شاهین در استان بلخ حمله کردند و سربازانی را که در مسجد این لشگر در حال ادای نماز بودند، به قتل رساندند.
این حمله موجب تغییرات گسترده ای در وزارت دفاع و ارتش افغانستان شد و «عبدالله حبیبی» وزیر دفاع و ژنرال «قدمشاه شهیم» فرمانده کل ارتش افغانستان در ارتباط با این حمله استعفای خود را تقدیم «محمد اشرف غنی»، رئیس جمهوری کردند و رئیس جمهوری با پذیرش استعفای آنان، افراد جدیدی را برای عهده دار شدن این مسئولیت ها معرفی کرد.
رئیس جمهوری افغانستان همچنین فرماندهان لشگر چهارگانه شمال، جنوب، غرب و شرق افغانستان را جابه جا کرد.
مجلس نمایندگان افغانستان در نشست علنی روز چهارشنبه خود این تغییرات را کافی ندانست و گفت که باید دادگاه ویژه ای برای رسیدگی به این حادثه تشکیل شود و فرماندهانی که در بروز این حمله کوتاهی کرده اند، محاکمه و مجازات شوند.
آساق*291*1610

برچسب‌ها:

نظر شما