شناسهٔ خبر: 19047304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

طرح تحول سلامت یکی از دستاوردهای مهم دولت یازدهم است

خبرگزاری شبستان:معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مذاکرات برجام و طرح تحول سلامت از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، علی اکبر سیاری، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعدازظهر دیروز(5 اردیبهشت) در آیین افتتاحیه چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس سلامت روان در سالن همایش‌های بین‌المللی روزبه زنجان،اظهار کرد: یکی از عوامل موثر در درمان بیماری ها، نشاط و سرزندگی است که با هنر آمیخته شده است.

 

وی از هنر عکاسی به عنوان ابزاری در بیان مفاهیم سلامت یاد کرد و گفت: متاسفانه جنگ و ناامنی در منطقه موجب شده است که آرامش کمرنگ شود.

 

سیاری در ادامه به دستاوردهای دولت یازدهم در بحث طرح تحول سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح در قالب 16 برنامه و 10 برنامه پشتیبانی تدوین شده است.

 

این مقام مسوول کنترل بیماری های واگیردار را هم از دیگر موفقیت های نظام سلامت در کشور اعلام کرد و گفت: در سال 60 درحدود 10 هزار نوزاد در ایران به جهت کزار فوت می شدند و این درحالی است که اکنون موردی از مرگز نوزاد در این باره اعلام نشده است.

 

به گفته معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 27 درصد مردم ایران فشار خون بالا دارند و 15 میلیون نفر هم چربی بالا دارند که همین موارد می تواند به بیماری های سرطان، دیابت مزمن، بیماری‌های قلبی عروقی منجر شود.

 

سیاری با یادآوری اینکه با اجرای این طرح 2 هزار مرکز بهداشت در کشور فعال شدند، ادامه داد: 6 هزار و 200 مرکز بهداشت دیگر هم در دست ساخت است.

 

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران هم در سخنانی به بسیج همگانی سازمان بهداشت جهانی در راستای مقابله با افسردگی اشاره کرد و گفت: این اقدامات در راستای بهره مندی افراد مبتلا به افسردگی از خدمات درمانی است.

 

امین صدیق ادامه داد: بیماری های روانی که در ایران هم به یک مساله جدی تبدیل شده است در تمام رده های سنی قابل مشاهده است.

 

این مقام مسوول با بیان اینکه 24 درصد از افراد 15تا 64 ساله در ایران مبتلا به نوعی از اختلالات روانی هستند و 13درصد از افراد نیز از افسردگی رنج می برند، اظهار کرد:اجرای طرح تحول سلامت در ایران به بهبود سلامت در کشور کمک کرد.

 

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران در خصوص سلامت روانی مردم کشورهای جنگ زده ابراز نگرانی کرد و گفت: این بیماری در آینده ای نه چندان دور به مشکل بزرگی برای این کشورها تبدیل می شود.

 

 

نظر شما