شناسهٔ خبر: 19043105 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

نخست‌وزیر سابق قطر کشورهای عربی را به همکاری با ایران فرا خواند

صاحب‌خبر -
سرویس خارجی:نخست‌وزیر سابق قطر، کشورهای عربی را به همکاری و تعامل با کشورمان فرا خواند.
در همین رابطه، شیخ «حمد بن جاسم» در سخنانی، خواستار برقراری روابط جدید و تبدیل روابط پرتنش اعراب خلیج فارس با ایران به همکاری در چارچوب احترام به حاکمیت کشورها و عدم دخالت در امور یکدیگر شد.نخست‌وزیر سابق قطر با اشاره به غبطه خوردن خود نسبت به واکنش مناسب ایران در قبال تحولات منطقه، خواستار همکاری کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با تهران و خروج از سیاست انفعالی آنها در قبال بحران‌های منطقه از جمله سوریه شد.
* عربستان
«برت مک گورک» نماینده دولت آمریکا در ائتلاف ضد داعش، با «محمد بن نایف بن عبدالعزیز» ولیعهد عربستان سعودی، در ریاض دیدار و گفتگو کرد.دو طرف در این دیدار درباره تحولات اخیر در منطقه و جنگ با داعش و شیوه‌های مبارزه با این گروه تروریستی و غلبه بر آن، رایزنی کردند. در خبر دیگری، دادگاه ویژه کیفری عربستان با صدور حکمی تعزیری یک فعال شیعه را به اتهام آنچه آن را حمله مسلحانه به مرکز پلیس «العوامیه» و حمله به مناطق بازرسی در این شهر خواند، به اعدام محکوم کرد.
* بحرین
همزمان با نزدیک شدن به روز قرائت حکم نهایی آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر معنوی انقلاب بحرین، دولت این کشور بازداشت معارضان را تشدید کرده است.در این راستا، نیروهای امنیتی بحرین با یورش به منازل دو تن از شهروندان در شهرک «عالی»، دو جوان به نام‌های «عبدالله حبیب» و «ابراهیم اکبر» را بازداشت کردند. نیروهای امنیتی بحرین همچنین در شهرک «الدیه» یک جوان به نام «حمد جعفر سعف» و در شهرک «عراد» نیز یک جوان به نام «علی حسین میرزا» را بازداشت کردند.

نظر شما