شناسهٔ خبر: 19039646 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

چين: روابط با کره شمالی عادی است

چين اعلام كرد: كانال هاي ديپلماتيك اين كشور با كره شمالي همچنان باز است و به رغم تشديد تنش ها در منطقه شبه جزيره كره ، مبادلات با پيونگ يانگ به طورعادي ادامه دارد .

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر به نقل از آسوشيتدپرس ، لو كانگ سخنگوي وزارت امور خارجه چين گفت : پکن از همه طرفها مي خواهد ضمن حفظ خويشتنداري از توسل به هر گونه اقدامي كه موجب تشديد تنش ها در منطقه شود ، خودداري كنند.
با وجود آنكه چين مهمترين متحد كره شمالي محسوب مي شود ولي پيونگ يانگ بارها درخواست پكن را براي پايبندي به مفاد قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل درخصوص برنامه هاي هسته اي و موشكي خود ناديده گرفته است.
كيم جونگ اون رهبر كره شمالي از زمان به دست گرفتن قدرت در سال 2011 تاكنون به ندرت با مقامات چيني ديدار كرده و تاكنون به چين ، كشوري كه بيشترين كمكهاي تجاري و اقتصادي را در اختيار كره شمالي قرار مي دهد ، سفر نكرده است.
لو كانگ به مورد خاصي در كنفرانس خبري امروز اشاره نكرد ولي افزود:  تاكيد دارم چين و كره شمالي كانال هاي ديپلماتيك و مبادلات عادي با يكديگر را حفظ كرده اند.
وي تصريح كرد : «‌ تاكيد مي كنم اوضاع كنوني در شبه جزيره كره پيچيده و حساس و تنش ها بالا است. ما از همه طرفهاي مربوط مي خواهيم تا خويشتنداري و آرامش خود را حفظ كنند و از هر گونه اقدامي كه موجب تشديد تنش ها شود اجتناب كنند.»‌

نظر شما