شناسهٔ خبر: 19039205 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

هیات نظارت انتخابات شوراها در استان مرکزی قانونمدار عمل کرده است

ایرنا

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علیرضا سلیمی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: عمل به قانون در سرلوحه هیات نظارت بر انتخابات قرار دارد و در تایید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی شورای اسلامی ملاک عمل فقط مفاد قانون است.
وی اظهارکرد: در استان مرکزی بیش از 93 درصد از نامزدهای ات شوراهای پنجم تایید صلاحیت شده‌اند و فرایند رسیدگی به پرونده‌ها در هیات‌های نظارت با عمل به قانون ادامه دارد.
وی اظهارکرد: نامزدهایی که صلاحیت آنان تایید نشده است بر اساس مستندات مراجع چهارگانه بوده است که به دست هیات‌های نظارت رسیده است و هیچ شائبه سیاسی در این خصوص وجود ندارد.
وی بیان کرد: بسیاری از مستندات بعد از ارجاع پرونده‌ها از هیات اجرایی به هیات‌های نظارت به پرونده اضافه شده است.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی افزود: ممکن است در برخی از موارد، نکاتی باشد که بی تردید با دقت بررسی می شود و هیات نظارت اجازه ضایع شدن حق هیچ کس را نخواهد داد.
وی، با اشاره به متهم کردن هیات نظارت به برخورد سلیقه‌ای و سیاسی از سوی برخی افراد و جریانات سیاسی، گفت: تهمت زدن به هیات نظارت کاری ناپسند است و کسانی که تهمت می‌زنند باید پاسخگو باشند و اتهامات پیگیری می شود.
حجت الاسلام سلیمی ادامه داد: کسانی که از موضع اتهام به هیات نظارت انتخابات شوراهای اسلامی استان تلاش می کنند برای خود آرای بیشتری جمع آوری کنند باید بدانند که با فضاسازی کاذب رای نخواند آورد.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی ، خطاب به افراد رد صلاحیت شده، گفت: اگر نامزدی معترض است باید از مرجع قانونی برای حل مشکلات خود اقدام کند چرا که هیات نظارت بدون اغماض تنها به مستندات عمل می‌کند.
سلیمی تصریح کرد:تمامی تخلف هادر مراحل مختلف انتخابات به دقت رصد شده و ثبت می شود و پیگیری خواهد شد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نیز انتخابات میان دوره ای دوره دهم مجلس شورای اسلامی به طور همزمان 29 اردیبهشت ماه سال جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری

برچسب‌ها:

نظر شما