شناسهٔ خبر: 19012667 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

«ویژه نشر» با بیش از 10 هزار عنوان کتاب 2017 و قبل از آن در نمایشگاه کتاب

«ویژه نشر» با بیش از 10 هزار عنوان کتاب 2017 و قبل از آن در سی‌­اُمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، «ویژه نشر» با بیش از 10 هزار عنوان کتاب 2017 و قبل از آن در سی‌­اُمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

بر اساس این گزارش، امسال نیز همچون سال­های گذشته ویژه نشر در بخش بین المللی نمایشگاه کتاب تهران حضور پر رنگی دارد.

در بخش کتاب­های خارجی نمایشگاه این شرکت بیش از 10000 عنوان از کتاب­های 40 ناشر بزرگ و معتبر جهان همچون:

 Yale University, Brill, Taylor & Francis, Edward Elgar, Rutledge, Edinburg, CRC Press, Degruyter, Bloomsbury, Oxford,… و ده‌­ها ناشر از دانشگاه‌­های معتبر آمریکا را در نمایشگاه عرضه می­‌کند.

کتاب­های عرضه شده در موضوعات علوم انسانی، هنر و معماری است. همچنین این شرکت ده­‌ها کتاب که به زبان انگلیسی توسط دانشمندان ایرانی نوشته شده و به وسیله ناشران معتبر بین‌­المللی چاپ شده است را در این نمایشگاه عرضه خواهد کرد.

* از معروفترین کتاب­های عرضه شده در موضوعات علوم انسانی و هنر می­‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

دایرة المعارف اسلامی، جلد 5 (بریل)؛ این کتاب جلد پنجم از پروژه شانزده جلدی ترجمه دایرة المعارف بزرگ اسلامی است که در حال ترجمه از زبان فارسی به انگلیسی توسط انتشارات Brill در هلند است.

سفره: هنر جشن‌­های ایرانی: سفره، چاپ 2017 کتاب منحصر به فردی است که به بررسی جشن­‌های ایرانی از صورت ظاهری اولیه آن­ها تا شکل کنونی ­شان می‌­پردازد و مورد توجه همه علاقه‌مندان به فرهنگ و هنر، بخصوص ایرانیان سراسر جهان قرار گرفته است.

شاهنامه شیراز پک: کتاب شگرف پارسی درباره پادشاهان شاهنامه، این کتاب ارائه دهنده اولین بررسی جامع از کتاب خطی شاهنامه (کتاب شاهان) است که در سال 1890 در اوج شکوفایی مرکز فرهنگی شیراز خلق شده است.

عباس کیارستمی و فلسفه فیلم؛ متیو ابوت، نویسنده این کتاب، با اذعان بر اینکه فیلم‌­های عباس کیارستمی دارای تفکر سینمایی است، فلسفه فیلم قوی و جدیدی را از طریق آثار این کارگردان ایرانی ارائه می­ دهد. از نظر او، سینمای کیارستمی تنها نمایشگر عقاید فلسفی موجود نیست، بلکه خود یک کار فلسفی واقعی است.

شیراز، تاریخ و شعر( شهر دانش در ایران قرن بیستم)؛ این کتاب بیانگر تاریخ فرهنگی ایران مدرن با چشم اندازی به شیراز می باشد؛ شهری که به شعر و سنت شهره است.

فرش ایرانی؛ نویسنده این اثر، سسیل ادواردز، تجربه گهربار سال‌­ها فعالیت خود در زمینه گلیم و فرش ایرانی، که شامل ارزیابی تنوع بی ­نظیر و ترکیب رنگ‌­ها و طرح‌­های آن­ها از گذشته تا مدل‌­های مدرن­تر است، را ارائه می‌­دهد.

عصر شکوهمند سلجوقیان (دربار و جهان)؛ این کتاب بی نظیر که توسط موزه متروپلیتن در 2016 چاپ شده است درباره ریشه ها و تأثیر امپراتوری سلجوقی و نمود آن در 300 شیء تاریخی به عنوان مدارک شکوفایی هنری و فرهنگی اتفاق افتاده در عصر سلجوقی است.

ایرانیان معاصر:آثاری از محمد افخمی؛ این کتاب با بررسی آثار 30 هنرمند، داستان تکامل هنر معاصر ایرانی را نقل می­‌کند.

متقاضیان کتاب­ های بخش بین الملل نمایشگاه کتاب تهران می­ توانند فهرست کتاب­ های عرضه شده را در سایت  www.vijehnashr.com مشاهده کنند.

انتهای پیام/و

نظر شما