شناسهٔ خبر: 19011088 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

نگران پشتوانه سازی در والیبال نیستیم

داورزنی: پرونده‌ای به نام «فساد در فوتبال» در وزارت ورزش وجود ندارد

معاون وزارت ورزش و جوانان گفت: پرونده‌ای در خصوص فساد در فوتبال در وزارتخانه وجود ندارد و هرچیزی هست در کمیسیون اصل 90 مجلس مطرح شده است.

صاحب‌خبر -


محمد رضا داورزنی در حاشیه مراسم رونمایی از پیراهن تیم ملی والیبال، درباره وجود فساد در فوتبال گفت: زمانی که من هنوز به وزارتخانه نیامده بودم این صحبت انجام شد. در کمیسیون اصل 90 مجلس مسایلی در این خصوص صورت گرفت. ما در وزارتخانه پرونده خاصی نداریم و هر چیزی وجود دارد در کمیسیون است. ما آخر نفهمیدیم موضوعاتی که گفته شد چقدر صحت دارد. این تعابیر که آقای تاج گفتند فساد وجود دارد را، نمی‌پسندم. زمانی که درباره این مسایل صحبت می‌شود باید با مصداق باشد و اگر لازم بود به مراجع قضایی ارسال شود. بحث‌هایی مطرح شده و امید داریم که صحت نداشته باشد و اگر صحت داشت، باید مراجع قضایی ورود کنند. ما در وزارت هم پیگیر هستیم.
محمدرضا داورزنی درباره برگزاری مراسم جشن قهرمانی تیم‌های لیگ برتر والیبال مردان و زنان ایران، گفت:‌ از همه کسانی که کمک کردند تا یک لیگ خوب را برگزار کنیم، تشکر می‌کنم. یک سری نوساناتی در طول لیگ وجود داشت اما قطعا در سال‌های آینده رفع می‌کنیم. طبیعتاً لیگی خوب است که بتواند به تیم ملی کشور نیز کمک کند. در واقع لیگ یک مجال پنج ماهه برای بازیکنان است تا خودشان را نشان بدهند و نظر کادر فنی تیم ملی را جلب کنند. جوانان می‌توانند در این رقابت‌ها عرض‌اندام کنند و خودشان را نشان دهند.
سرپرست فدراسیون والیبال در خصوص برخی مشکلات مالی تیم‌ها در لیگ برتر والیبال گفت: شرایط اقتصادی باشگاه‌ها به صورتی بود که برخی از آنها نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند و در میانه راه یکی دو تیم با مشکل روبه‌رو شدند. این اصلا خوشایند نیست. ما به سازمان لیگ هم گفته‌ایم که برای سال آینده شرایطی را فراهم کنند که از حضور این‌چنین تیم‌هایی جلوگیری شود.
او ادامه داد: البته ما شرایط اقتصادی تیم‌ها را هم درک می‌کنیم و انتظار داریم مسئولان به آنها کمک کنند. تیم ملی قدرتمند از دل لیگ خوب بیرون می‌آید و تیم‌هایی در لیگ موفق هستند که ساختار اقتصادی بهتری داشته باشند. انتظار مردم با توجه به جایگاه والیبال ایران در جهان، به صورتی است که می‌خواهند لیگ داخلی قدرتمندی هم وجود داشته باشد.
داورزنی در خصوص عملکرد تیم‌های پایه والیبال به خصوص تیم ملی نوجوانان، گفت: ما نگرانی از پشتوانه‌سازی نداریم و عملکرد نوجوانان را با توجه به شرایطی که داشتند خوب ارزیابی می‌کنیم. انتظار ما این نبود که آنها قهرمان بشوند. هرچند که همه ما قهرمانی را دوست داریم. شرایط تیم ملی نوجوانان به شکلی بود که سن بازیکنان بسیار کم بود و من مطمئن هستم از بین آنها بازیکنان زیادی در آینده خودشان را نشان خواهند داد. یکی از مشکلاتی که باعث شد تیم نوجوانان خوب کار نکند این بود که مسابقه‌های قهرمانی آسیا قرار بود خرداد انجام شود اما دو ماه زودتر برگزار شد و تیم نتوانست برنامه‌های خود را کاملا انجام بدهد. یکی از بازیکنان تاثیرگذار ما نیز به خاطر این که هشت روز سن‌اش با سن مناسب حضور در رقابت‌ها تفاوت داشت نتوانست تیم ملی را کمک کند. اما من مطمئن هستم که این تیم در آینده نتیجه خیلی خوبی می‌گیرد و نوجوانان ما در آینده به موفقیت‌های خوبی می‌رسند.

نظر شما