شناسهٔ خبر: 18985042 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

حکم بابک زنجانی براساس قانون اعاده دادرسی باید متوقف شود

عضوهیئت رییسه کمیسیون انرژی مجلس، تاکید دارد که حکم "بابک زنجانی" براساس قانون اعاده دادرسی باید متوقف شود.

صاحب‌خبر -
عبدالحمید خدری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به تقدیم درخواست اعاده دادرسی پرونده بابک زنجانی به دیوان عالی کشور، گفت: در مجازات اعدام درخواست اعاده دادرسی سبب توقف اجرای حکم می شود،لذا بر اساس قانون حکم بابک زنجانی باید متوقف شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی،با بیان اینکه اعدام بابک زنجانی در شرایط کنونی دردی را دوا نمی کند، افزود: تمامی بیت المالی که در اختیار بابک زنجانی قرار دارد باید به خزانه بازگردد و تمامی افرادی که در این پرونده نقش داشته اند، باید شناسایی شوند.

بابک زنجانی باید بدهی خود به دولت و وزارت نفت را بازگرداند

خدری ادامه داد:"بابک زنجانی" باید بدهی خود به دولت و وزارت نفت را بازگرداند و  افراد مرتبط با این پرونده مشخص شوند، سپس درخصوص پرونده تصمیم گیری شود.

وی با بیان اینکه قطعا افراد دیگری در پرونده "بابک زنجانی" دخیل هستند، یادآور شد:اطلاعات در پرونده "بابک زنجانی" باید گسترده تر شودو افراد مرتبط شناسایی، احضار و بازجویی شوند، تا بتوان در این پرونده اظهارنظر کرد.

عضوهیئت رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،تصریح کرد:پرونده "بابک زنجانی" زوایای دیگری دارد، که باید بر روی آن کار شود،لذا در شرایط کنونی اعدام مشکلی را رفع نمی کند.

خبرگزاری خانه ملت؛ "رسول کوهپایه‌زاده" وکیل "بابک زنجانی" روز گذشته از تقدیم درخواست اعاده دادرسی بابک زنجانی به دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: استناد ما برای این درخواست بند "ج"و" چ " ماد 474 قانون آیین دادرسی کیفری است.

مطابق  بند "ج"، پس از صدور حکم قطعی اگر واقعه جدیدی حادث یا ظاهر یا ادله جدیدی ارائه شود که موجب اثبات بی‌گناهی محکوم علیه شود یا عدم تقصیر او را ثابت کند اعاده دادرسی پذیرفته می شود و ما هم در این زمینه اسناد و مدارک و دلایل خود را ارائه دادیم و به طور مشخص به صحبت‌های دادستان تهران که گفته است دستگیری و استرداد «ع.ز.ح.م» جعبه سیاه پرونده است اشاره کردیم. زیرا این حرف را مدعی العمومی زده که خواستار اجرای مجازات اشد در حق موکلم شده است.

 این حرف را مقام مسئول و آگاهی زده که بیش از 2سال پرونده را در مرحله تحقیقات در اختیار داشته و اشراف کامل دارد و بیان صریح و گواهی مقام مسئول پرونده است که اعلام می‌کند جعبه سیاه کشف شد. جعبه سیاه یعنی حقایق ناب و تاثیرگذار که تا حالا به آن دسترسی وجود نداشته است؛بنابراین این را اقتضا می‌کند که پرونده موکلم در خصوص اجرای مجازات سالب حیات تا بررسی دقیق و انجام تحقیقات کامل و صدور رأی قطعی در خصوص ع.ز.ح.م از دایره اجرا فاصله بگیرد.

نظر شما