شناسهٔ خبر: 18973279 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

قرعه‌کشی لیگ قهرمانان اروپا به کام یوونتوس تمام شد

دربی مادرید در نیمه نهایی

یک پای فینال رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا، یکی از دو تیم سرشناس شهر مادرید خواهد بود؛ این تنها نکته مسلمی بود که در پایان قرعه‌کشی دیروز در شهر کاردیف ولز می‌شد به آن اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

تکلیف دیدارهای نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا به این ترتیب مشخص شد؛ رئال مادرید ـ اتلتیکو مادرید و موناکو ـ یوونتوس.

این قرعه بیش از همه به کام هواداران یوونتوس بود. آنها به موناکویی خوردند که روی کاغذ حریفی آسان‌تر از دو تیم مادریدی رئال و اتلتیکو به شمار می‌رود. فاصله 200 کیلومتری تورین و موناکو، یکی از مزیت‌های این قرعه برای هواداران دو تیم به حساب می‌آید. قرعه خوب بعدی برای بانوی پیر، میزبانی آنها در بازی برگشت است. حالا تورینی‌ها برخلاف بازی با بارسا میزبان بازی دوم هستند و می‌توانند در خانه خودشان تکلیف صعود را رقم بزنند. یووه یک قرعه خوب دیگر هم آورد؛ این‌که اگر به فینال برود می‌تواند پیراهن اول خود را برتن کند!

هر چقدر یوونتوس در این قرعه‌کشی خوش شانس بود، رئال مادرید بد آورد. اولین بدشانسی آنها رویارویی با همشهری‌شان اتلتیکو بود. بی‌شک سیمئونه بهتر از هر مربی دیگری راه مقابله با رئال را بلد است. البته بدشانسی رئال به همین جا ختم نمی‌شود. نام این تیم زودتر از اتلتیکو از گلدان خارج شFد تا رئال مادرید میزبان بازی رفت باشد.

این پنجمین رویارویی رئال و اتلتیکو در رقابت‌های اروپایی خواهد بود. برای یادآوری آخرین مصاف زیاد لازم نیست به عقب رفت. فینال فصل گذشته لیگ قهرمانان. جایی که رئال مادرید در ضربات پنالتی اتلتیکو را شکست داد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

جالب آنکه مصاف امسال رئال و اتلتیکو نهمین رویارویی دو تیم از یک کشور در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپاست. بد نیست نتایج 8 رویارویی قبلی را در مجموع دو بازی رفت و برگشت مرور کنیم:

سال 2000: والنسیا 5 ـ بارسلونا 3/ سال 2002: رئال مادرید 3 ـ بارسلونا یک/ سال 2003: میلان یک ـ اینتر یک (میلان به دلیل گل زده در خانه حریف به فینال صعود کرد)/ سال 2005: لیورپول یک ـ چلسی صفر/ سال 2007: چلسی یک ـ لیورپول یک (چلسی در ضربات پنالتی برد و به راهی دیدار فینال شد)/ سال 2008: چلسی 4 ـ لیورپول 3/ سال 2009: منچستریونایتد 4 ـ آرسنال یک/ سال 2011: بارسلونا 3 ـ رئال مادرید یک. اما در مورد مصاف یوونتوس و موناکو هم نکات جالبی وجود دارد. این دو تیم 19 سال پیش (1998) هم در نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند که یوونتوس در مجموع دو بازی رفت و برگشت 6 بر یک حریف فرانسوی خود را از پیش رو برداشت. آخرین رویارویی یوونتوس و موناکو هم در لیگ قهرمانان به دو فصل پیش برمی‌گردد که یووه با تک گل ویدال از روی نقطه پنالتی برنده مصاف دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی بود. جالب آن‌که یوونتوس تا پیش از این 4 بار با تیم‌های فرانسوی در نیمه نهایی لیگ‌های اروپایی روبه‌رو شده و با پیروزی در هر 4 بازی راهی فیمال شده است؛ 1985 مقابل بوردو، 1993 مقابل پاری سن ژرمن، 1996 مقابل نانت و 1998 مقابل موناکو.

منچستر به سلتا خورد

دیروز همچنین قرعه‌کشی مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا هم برگزار شد تا تکلیف دیدارهای این مرحله نیز مشخص شود. بر این اساس آژاکس هلند به مصاف لیون فرانسه می‌رود و سلتاویگو هم با منسچتریونایتد روبه‌رو خواهد شد. آژاکس و سلتاویگو میزبان بازی‌های مرحله رفت هستند. این بدان معناست لیون و منچستریونایتد بازی‌های برگشت را در زمین خود برگزار می‌کنند و از شانس بیشتری برای راهیابی به فینال برخوردار خواهند بود.

برنامه دیدارهای نیمه نهایی

دور رفت ـ لیگ قهرمانان اروپا

سه‌شنبه 12 اردیبهشت: رئال مادرید ـ اتلتیکو مادرید (23:15)

چهارشنبه 13 اردیبهشت: موناکو ـ یوونتوس (23:15)

دور رفت ـ لیگ اروپا

پنجشنبه 14 اردیبهشت: آژاکس ـ لیون، سلتاویگو ـ منچستریونایتد (23:35)

دور برگشت ـ لیگ قهرمانان اروپا

سه‌شنبه 19 اردیبهشت: یوونتوس ـ موناکو (23:15)

چهارشنبه 20 اردیبهشت: اتلتیکو مادرید ـ رئال مادرید (23:15)

دور برگشت ـ لیگ اروپا

پنجشنبه 21 اردیبهشت: لیون ـ آژاکس، منچستریونایتد ـ سلتاویگو (23:35)

نظر شما