شناسهٔ خبر: 18971778 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

خطيب جمعه تهران:

نامزدها وعده‌هاي غيرقابل عمل ندهند

امام جمعه موقت تهران با تأكيد بر اينكه رعايت تقوا در انتخابات لازم است، گفت: مناظره‌هاي انتخابات رياست جمهوري بايد به صورت زنده انجام شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش ايرنا، آيت‌الله محمدعلي موحدي‌كرماني در خطبه دوم نماز عبادي – سياسي جمعه اين هفته تهران افزود: امتحان سختي در پيش داريم، يك گردنه صعب‌العبوري در29 ارديبهشت‌ماه سال جاري پيش روي ما است كه مردم بايد نسبت به اين انتخابات حساسيت داشته باشند.
وي ادامه داد: همچنين حضور گسترده در پاي صندوق‌هاي رأي نشان‌دهنده حكومت قدرتمند است و پشتوانه مردمي دارد. آيت‌الله موحدي كرماني افزود: همچنين مردم بايد با انتخاب اصلح رشد سياسي خود را اثبات كنند، مردم نامزدهاي انتخابات كه تأييد صلاحيت شده‌اند را مورد محاسبه قرار دهند و نكات مثبت و منفي آنان را بررسي و سپس نسبت به انتخاب آنان اقدام كنند. وي ادامه داد: در اين مقطع زماني امانتي مهم‌تر از تعيين رئيس‌جمهور و اعضاي شوراهاي اسلامي نيست و بايد در اين زمينه دقت شود، نبايد فريب چهار كلمه تبليغاتي را خورد بلكه بايد ديد واقعيات چيست. اگر كسي را نمي‌شناسيم جايز نيست نشناخته به او رأي دهيم.
 
آيت‌الله موحدي‌كرماني با اشاره به مناظره‌هاي انتخاباتي نامزدهاي رياست جمهوري اظهار كرد: اين مناظره‌ها بايد زنده صورت بگيرد، مگر غير از اين است كه مي‌گوييد مردم بايد بصيرت داشته باشند، يكي از بهترين راه‌هاي بصيرت همين است كه مردم ببينند و بشنوند و به مناظره‌ها دقت كنند و ببينند نامزدها مي‌توانند جواب درست به رقيب خود بدهند.
 
وي ادامه داد: همچنين كارايي نامزدها را متوجه شوند و بدانند آيا مدبر و مدير است يا خير؟ مدير و مدبر بودن يكي از شرايط رهبري است و مسئله مهمي است چرا كه بايد مدير باشد كه بتواند كشور را طوري اداره كند كه مستمند و مستضعف به حق خود برسد و حقي پايمان نشود و ظلم و ستمي صورت نگيرد. امام جمعه موقت تهران گفت: يكي از راه‌هاي بصيرت اين است كه مناظره‌هاي انتخاباتي به صورت زنده انجام شود. آيت‌الله موحدي‌كرماني افزود: نامزدهاي تأييد صلاحيت شده نيز بايد بكوشند وعده‌هاي غيرقابل عمل ندهند، وعده چيزي را بدهند كه مي‌توانند به آن عمل كنند و در حد آنان است چون ممكن است كسي براساس وعده دروغين به او رأي دهد كه اين رأي مشروع نيست.
 
وي ادامه داد: به كسي رأي دهيد كه پايبند به اسلام باشد و بخواهد اسلام را در اين كشور پياده كند و عزم و تصميم در اين زمينه داشته باشد. آيت‌الله موحدي افزود: رئيس‌جمهور بايد به ياد فقرا باشد و درد فقير را احساس كند و ساده‌زيست باشد و نزديكان و هواداران خود را بر مردم ترجيح ندهد. وي ادامه داد: رئيس‌جمهور بايد بتواند اقتصاد را رونق دهد و به توليد و اشتغال اهتمام ورزد و از دشمن به ويژه امريكا نترسد و بتواند مشت محكم به دهان امريكا و اسرائيل و انگليس بزند. امام جمعه موقت تهران گفت: همچنين رئيس‌جمهور بايد از كار و فعاليت خسته نشود و خود را وقف خدمت به مردم كند و به مفاد سوگندي كه مي‌خورد وفادار باشد و بين مردم و خود حجاب قرار ندهد.

برچسب‌ها:

نظر شما