شناسهٔ خبر: 1892156 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در سفر مسئولان کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت

دستور اکید برای رفع مشکل بی‌آبی کشاورزان پشته زیلایی

در سفر یک روزه مسئولان کهگیلویه و بویراحمد به پشته زیلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی این استان برای رفع مشکل بی‌آبی باغداران این منطقه دستور اکید داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جعفر گوهرگانی شامگاه جمعه در پایان بازدید یک روزه مسئولان استانی از منطقه محروم پشته زیلایی در شهرستان چرام اظهار کرد: این منطقه برای کشاورزی و به خصوص باغداری، منطقه مهمی در زمینه تولید و اشتغال‌زایی به شمار می‌رود که لازم است مشکلات آنها برطرف شود.

گوهرگانی بر سر راه همه روستاهای واقع در مسیر منتهی به پشته زیلایی مشکلات روستاییان را مورد بررسی و پی‌گیری قرار داد.

وی با بیان اینکه لازم است در خصوص آبرسانی به باغات این منطقه توسط جهاد کشاورزی استان و شهرستان و همچنین خدمات کشاورزی منطقه سرفاریاب مطالعه جامعی صورت گیرد، افزود: به جد پی‌گیر مشکلات کشاورزی و باغداری این منطقه هستم و در آینده نزدیک از این منطقه و روند کار برای کشاورزان بازدید تخصصی به عمل خواهم آورد.

گوهرگانی تصریح کرد: این منطقه می‌تواند در تولید محصولات باغی یک قطب در استان کهگیلویه و بویراحمد باشد و به همین خاطر هزینه کردن برای رونق تولیدات باغی و کشاورزی در پشته زیلایی در کوتاه مدت جواب خواهد داد.

وی گفت: یکی از کارهای بزرگی که در منطقه پشته زیلایی در آینده رونق اقتصادی را در این منطقه ایجاد می‌کند راه‌اندازی واحد تولید ماهی سردابی یک‌هزار و 100 تنی است که با راه‌اندازی‌ آن منطقه پشته زیلایی تا حدود زیادی از محرومیت خارج می‌شود.

انتهای پیام/2571/ی40/ض1002

نظر شما