شناسهٔ خبر: 1889266 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نود | لینک خبر

90/ اين پرسپوليس ضعيف‌تر از پارسال است

سايپا در روزي که خبري از دوربين‌هاي تلويزيوني نبود توانست يک بر صفر پرسپوليس را شکست داده و سه امتياز شيرين خارج از خانه به دست بياورد. پيروزي در اين مسابقه به تيم جلالي کمک مي‌کند تا با روحيه‌اي بهتر خودش را براي ديدار يک‌هشتم نهايي جام حذفي آماده کند.

صاحب‌خبر -

علي مسعودي
سايپا در روزي که خبري از دوربين‌هاي تلويزيوني نبود توانست يک بر صفر پرسپوليس را شکست داده و سه امتياز شيرين خارج از خانه به دست بياورد. پيروزي در اين مسابقه به تيم جلالي کمک مي‌کند تا با روحيه‌اي بهتر خودش را براي ديدار يک‌هشتم نهايي جام حذفي آماده کند. اما تنها گل بازي را ميلاد ميداوودي به ثمر رساند و خبري از گلزني سيدصالحي نبود. حال اينکه چرا گل نزد از زبان خودش بخوانيد.
90: سيد، چرا گل نمي‌زني؟
حتما حکمتي در کار است که من گل نمي‌زنم ولي مطمئن باشيد يک روز در کوچه‌ ما هم عروسي مي‌شود و نوبت گلزني من هم مي‌رسد.
90: اما دوازده هفته بدون گل زده آمار جالبي نيست؟
من در اين دوازده هفته کمتر به بازي گرفته شدم و يک بازي هم اصلا به دليل سرماخوردگي بازي نکردم. اولين سالي است که اين وضعيت را دارم و هر کجا که بودم جزو بهترين گلزنان مي‌شدم. من برخلاف سال‌هاي گذشته کمتر به بازي گرفته شدم و دليل ديگري هم دارد که متأسفانه چند هفته ابتداي ليگ فيکس بازي کردم ولي به نوعي چون تيم ما هماهنگ نشده بود موفق به گلزني نشدم هرچند در آن زمان اصلا تيم گل نمي‌زد.
90: فکر مي‌کني چون کمتر به بازي گرفته مي‌شوي هنوز نتوانسته‌اي گل بزني؟
گفتم که شايد حکمتي در کار باشد ولي در گذشته سايه لطف مرتضي علي بر سرم بوده و قطعا باز هم شامل حالم مي‌شود و گل مي‌زنم.
90: هميشه مقابل تيم‌هاي سابقت قرار مي‌گرفتي گل مي‌زدي اما امسال به هيچ‌يک از آنها گل نزدي؟
من مقابل استقلال تنها سه دقيقه بازي کردم و در مصاف با تراکتورسازي نيز حدود 15 دقيقه در زمين بودم و نمي‌شد کاري کرد. بازي با پرسپوليس نيز يک موقعيت هم گيرم نيامد که کاري کنم. طوري مي‌گويند سيدصالحي گل نمي‌زند که انگار هر مسابقه 10 موقعيت گل هدر مي‌دهم. خدا را شکر تيم نتيجه مي‌گيرد و ساير بازيکنان گل مي‌زنند. من هم خوشحالم که با گل ميداوودي به برتري رسيديم.
90: خيلي‌ها اعتقاد دارند پرسپوليس بازيکن خوب ندارد و بردن اين پرسپوليس چندان سخت نيست. درست است؟
من قبول دارم که دست درخشان براي بازي دادن به بازيکنانش بسته است و نمي‌تواند تيم دلخواهش را انتخاب کند. اگر بازيکن داشت مي‌توانست بهتر نتيجه بگيرد.
90: يعني اين تيم از تيم فصل گذشته ضعيف‌تر است؟
سال گذشته پرسپوليس مهره زياد داشت و دوم شديم. تيم ما در کار دفاعي عالي بود و خيلي خوب پرس مي‌کرد و نتيجه‌اش را مي‌گرفت ولي پرسپوليس اين فصل با کمبود بازيکن مواجه است که نيم‌فصل مي‌تواند تقويت شود.
90: الان پرسپوليس مهاجم ندارد و خريدهايش نيز چندان جواب نداده‌اند. چرا سيدصالحي و ساير بازيکنان را حفظ نکردند؟
من با پرسپوليس قرارداد داشتم و 40 درصد از طلبم را نيز نگرفته بودم وقتي ديدم با من تماس نگرفتند مجبور شدم تيم آينده‌ام را انتخاب کنم. البته يک موقع فکر نکنند چون من و سايرين از پرسپوليس جدا شدند اين تيم به چنين روزي افتاده بلکه من عملکرد خودم را مي‌گويم که در 26 بازي 7 گل زدم و چند پاس گل هم دادم. آمارم بد نبود ولي نخواستند بمانم.
90: خيلي خوب هم تيم عوض مي‌کني؟
من راحت تيم عوض نمي‌کنم. چند سال در سپاهان بودم که يک شرايطي پيش آمد جدا شدم. در تراکتورسازي شرايط خوبي داشتم و عملکردم قابل دفاع بود ولي به دليل مشکلات خانوادگي مجبور شدم جدا شوم. شرايط استقلال نيز شبيه پرسپوليس بود. اين را بگويم هر موقع احساس کنم جايي عزتم حفظ نمي‌شود نمي‌مانم و دوست نداشتم در هر تيمي سر بار باشم و فقط پول بگيرم. من هرچه دارم از صدقه سر مرتضي علي است.
90: الان که قصد نداري نيم‌فصل تيم عوض کني؟
من از شرايط باشگاه راضي هستم و فکر تغيير تيم هم نيستم. تلاش مي‌کنم خودم را ثابت کنم.
90: مشکل تيم سايپا پاسور نيست؟ اصلا تيم‌تان پاسور خوب دارد که تو را تغذيه کند؟
تيم ما هافبک‌هاي خوبي دارد ولي به طور کلي تمام تيم‌ها از فقدان و کمبود هافبک خلاق رنج مي‌برند و کم پيدا مي‌شود بازيکني مثل نويدکيا، جباري وحتي مثل نوري بازيکنان را صاحب موقعيت کند. اين مشکل فقط براي سايپا نيست بلکه همه تيم‌ها مشکل دارند.
90: سايپا اميدي براي کسب سهميه دارد يا به تک‌رقمي شدن بايد فکر کند؟
تيم ما شرايط خوبي دارد و مي‌تواند در رده‌هاي بالاي جدول قرار بگيرد. هنوز زود است در مورد آسيا و قهرماني اظهارنظر کرد.
90: پرسپوليس چطور؟
پرسپوليس بايد تقويت شود چون در بعضي از پست‌ها با کمبود بازيکن مواجه است.
90: مجيد جلالي اعتقاد دارد چون سيدصالحي بيش ازحد احساس مسئوليت مي‌کند به خودش ضربه مي‌زند. واقعا استرس گل زدن داري؟
من هميشه احساس مسئوليت مي‌کنم ولي هيچ موقع استرس گل زدن نداشتم و راضي‌ام به رضاي خدا چون فکر مي‌کنم قسمت اين است که دير پايم به گلزني باز شود.
90: مدتي است بحث جادوگري و رمالي در فوتبال باب شده و از بعضي از مربيان و تيم‌ها نام مي‌برند تو اصلا اعتقادي به اين گونه چيزها داري؟
من به حضرت زهرا (س) اعتقاد دارم و هر سال گل مي‌زدم پيراهنم را بالا مي‌زدم و نام مبارکش را نشان مي‌دادم. فکر کنم امسال بانو زهرا (س) از من دلخور است که نمي‌توانم گل بزنم.
90: الان گرمکن جلالي را نيز سوژه کرده‌اند و حرف و حديث ساخته‌اند تو چيزي در اين مورد مي‌داني؟
پيغمبر اسلام ديده را ناديده گرفت. اين حرف‌ها قشنگ نيست که هر کسي در اين مورد اظهارنظر کند. من حرفم اين است که هر کسي به يک چيزي اعتقاد دارد و اعتقاد هم نداشته باشد شايد دلبستگي داشته باشد که نبايد از آن خرده گرفت پس اين چيزها اعتقادات و دلبستگي‌هاست که نبايد بزرگش کرد.
90: در فاصله‌اي کوتاه پس از بازي با پرسپوليس بايد به مصاف تراکتورسازي برويد فکر مي‌کني اين بار تراکتور را ببريد و تو هم گل بزني؟
ما در بازي قبلي مقابل تراکتورسازي روي غافلگيري گل خورديم و هرچه تلاش کرديم نتوانستيم جبرانش کنيم اما اين مسابقه چون برنده و بازنده دارد تلاش مي‌کنيم با حذف تراکتورسازي به آنچه که مي‌خواهيم برسيم. تيم رسول خطيبي پرمهره و پرتلاش است و خوب فوتبال بازي مي‌کند. بايد جام حذفي را همانطور که از اول جدي گرفتيم جدي هم ادامه دهيم.
90: در اولين بازي جام حذفي هت‌تريک کردي. اين مسابقه گل مي‌زني؟
اميدوارم اين اتفاق رخ دهد و گل بزنم هرچند باز هم مي‌گويم همه‌چيز تقدير است.

نظر شما