شناسهٔ خبر: 18875823 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

هشدار سیلابی شدن و طغیان رودخانه ها در چهارمحال و بختیاری

استان‌ها > چهارمحال و بختیاری - ایرنا نوشت : هواشناسی چهارمحال و بختیاری نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها برای روز یکشنبه(27 فروردین) در این استان هشدار داد.

صاحب‌خبر -

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: سامانه بارشی که از صبح روز بیست و هفتم فروردین در استان فعال شده است که منجر به بارش های قابل توجهی در مناطق کوهرنگ و بازفت استان می شود و این بارش ها باعث طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن معابر عمومی می شود.


مهرداد قطره سامانی ادامه داد: از همین رو توصیه می شود تا از چادر زدن و توقف در کنار رودخانه ها و مسیل ها پرهیز و از استقرار در ارتفاعات به سبب خطر رعد و برق جلوگیری شود.


وی با بیان اینکه بارش ها تا اواخر وقت روز یکشنبه در استان ادامه دارد، تصریح کرد: در کوهرنگ از صبح بیست و هفتم فروردین 12 میلیمتر بارندگی گزارش شده که امید می رود این میزان تا پایان شب به عدد قابل توجهی برسد.


معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش نسبی دما برای روزهای دوشنبه و سه شنبه خبر داد و گفت: تا پایان هفته سامانه بارشی قابل توجهی وارد استان نخواهد شد.


گفتنی است ،  میانگین بارش های استان در سال زراعی جاری 478میلیمتر گزارش شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 11 درصد افزایش و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه 16 درصد کاهش دارد.


تغییرات اقلیمی، تغییر بارش ها از برف به باران و در پی آن خشکسالی های 9 ساله سبب شده تا منابع آب چهارمحال و بختیاری با کاهش شدید مواجه شود.


این استان سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود و نیز تامین کننده بخشی از منابع آبی رودخانه دز است.

46

نظر شما