شناسهٔ خبر: 1880185 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

سخنگوی جنبش حماس:

«ریشه مخالفت با بازسازی غزه، ترس از مقاومت است»

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، «حماس»، صدور مجوز برای ورود مصالح ساختمانی به نوار غزه را خواستار شد. «موشه یعلون» به دنبال بهانه جویی است و چنین اظهاراتی، نشان دهنده وحشت صهیونیست ها از آغاز عملیات بازسازی غزه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس مانیتورینگ پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، «سامی ابوزهری»، سخنگوی «حماس»، خواهان اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت صدور مجوز برای ورود مصالح ساختمانی به نوار غزه شد.


این درخواست «حماس» در حالی صورت می گیرد که «موشه یعلون»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، به بهانه استفاده فلسطینیان از مصالح ساختمانی برای بازسازی تونل های غزه، از صدور مجوز در این زمینه جلوگیری می کند.

 

ابوزهری در سخنان خود در این باره تاکید کرد: «موشه یعلون» به دنبال بهانه جویی است و با اختلاط دو موضوع «بازسازی غزه» و «بازسازی تونل ها»، از ورود مصالح ساختمانی به غزه جلوگیری می کند.

 

سخنگوی حماس افزود: این در حالی است که در گفتگوهای آتش بس هیچ اشاره ای به «آینده بلندمدت و نزدیک» سلاح مقاومت و موضوع تونل ها نشده است. بر این اساس، این اظهارات «موشه یعلون»، مردود و غیر قابل قبول است. چنین اظهاراتی، نشان دهنده وحشت صهیونیست ها از آغاز عملیات بازسازی غزه دارد.

 

وی تصریح کرد: ما از سازمان ملل متحد و نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر می خواهیم به اشغالگران فشار آورند اجازه دهند با رفع محاصره غزه، مصالح ساختمانی فوری برای آغاز بازسازی غزه به این منطقه وارد شود. این اقدام صهیونیست ها می بایست قبل از آنکه صبر مقاومت و مردم غزه پایان پذیرد، صورت گیرد. تا این لحظه، هیچ اتفاق تازه ای در وضع قبلی غزه که زمینه ساز آغاز جنگ شد، رخ نداده است. ما از شهرک نشینان صهیونیست ساکن اطراف غزه می خواهیم از «موشه یعلون» بخواهند دست از ایراد چنین سخنانی بردارد، چرا که ادامه چنین اظهاراتی، فقط به زیان اهالی این شهرک ها می شود.

نظر شما