شناسهٔ خبر: 18717784 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ابتکار: پس از برجام 70 کارگاه آموزشی محیط بانی بین المللی در ایران برگزار شد

خرم آباد - ایرنا - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: یکهزارو 700 محیط‌ بان پس از برجام دوره‌ های تخصصی حوزه کاری خود را در 70 کارگاه آموزشی بین ‌المللی در ایران گذرانده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا معصومه ابتکار روز پنجشنبه در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان افزود: آموزش محیط بانان از اولویت های سازمان حفاظت محیط زیست در دولت تدبیر و امید بوده است که در این راستا 700 نفر یا به کشورهای دیگر اعزام شده اند و یا این دوره ها در ایران برگزار شده است.
وی با بیان اینکه سازمان محیط زیست در دولت تدبیر و امید جایگاه ویژه ای پیدا کرده است، گفت: مشکلات محیط زیست از ابتدای دولت تدبیر و امید در اولویت قرار گرفت و دولت یازدهم با برنامه های زیست محیطی سالم روی کار آمد.
وی با بیان اینکه مشکلات زیست محیطی در این دوره اغلب جنبه ملی و بین المللی پیدا کردند، اظهار کرد: از ابتدا موضوع محیط زیست به صورت جدی در میان همه فعالیت های دولت مدنظر قرار گرفت و طی سه سال و نیم گذشته بیشتر برنامه ها، شعارها و اهداف حوزه محیط زیست تحقق یافته است.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: ضرورت رشد اقتصادی همراه با حفاظت محیط زیست مهم بوده و نقش سازمان حفاظت محیط زیست در این زمینه سنگین است.
وی گفت: در همه فعالیت ها، برنامه ها و اقدامات توسعه ای و زیرساختی، گردشگری و صنعتی نباید به محیط زیست لطمه ای وارد شود.
ابتکار با بیان اینکه در سه سال و نیم گذشته اقدامات مطلوبی در راستای بهبود ساختار معیشتی محیط بانان انجام شده است، افزود: در راستای برگزاری دوره های آموزشی ویژه محیط بانان، اختصاص تجهیزات و امکانات و میزان اضافه کار و ساعات کار محیط بانان گام های خوبی برداشته شده است.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست روز چهارشنبه سفر 2 روزه خود به استان لرستان را آغاز کرد.
در روز نخست سفر ابتکار به لرستان، بازدید از مجتمع کشت و صنعت لرستان، دیدار با نماینده ولی فقیه در این استان و شرکت در نشست شورای اداری انجام شد.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز علاوه بر دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، یک پاسگاه محیط ‌بانی در شهرستان پلدختر را افتتاح و از تالاب گری بلمک و مجموعه آموزشی محیط‌ بانی کرکی بازدید می ‌کند.
7274/3210/3022
خبرنگار: مریم نریمانی ** انتشاردهنده: احسان کردی

انتهای پیام /*

نظر شما