شناسهٔ خبر: 18642691 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گزارش میزان از زندگینامه علی نصیریان؛

علی نصیریان در 83 سالگی هم می تازد/ آشنایی بزرگ آقای سینمای ایران+عکس

خبرگزاری میزان- علی نصیریان از جمله بازیگرانی است که با وجود گذر عمر نه تنها کیفیت و درجه بازیگری اش کاهش نیافته بلکه با حضور درفیلم ها و سریال هایی همچون میوه ممنوعه و شهرزاد نشان داد که در سال های اوج بازیگری خود قرار دارد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، علی نصیریان از جمله بازیگرانی است که با وجود گذر عمر نه تنها کیفیت و درجه بازیگری اش کاهش نیافته بلکه با حضور درفیلم ها و سریال هایی همچون میوه ممنوعه و شهرزاد نشان داد که در سال های اوج بازیگری خود قرار دارد.
 
علی نصیریان ۱۵ بهمن سال ۱۳۱۳در تهران به دنیا آمد. وی از هنرستان هنرپیشگی تهران فارغ‌التحصیل شد و فعالیت هنری‌اش را در سال ۱۳۳۱ با بازی در تئاتر جامعهٔ باربد آغاز کرد.
 
علی نصیریان 
 
نصیریان دوره‌ای را در تئاتر جامعه باربد، زیر نظر استادانی مانند رفیع حالتی و اسماعیل مهرتاش گذراند. همچنین به مدت یک سال کارآموز این گروه تئاتری شد. دو سال بعد نیز دوره یک ساله دیگری را در کلاس‌های تئاتر سعدی به مدیریت حسین خیرخواه گذراند.
 
وی در این دوران تئاترهای فراوانی مانند امیر ارسلان، بنگاه تئاترال، بازرس، آگهی ازدواج، پهلوان کچل، چوب به دست‌های ورزیل، طلسم حریر، مرد ماهی گیر، استعمال دخانیات ممنوع، مردی که مرده بود و خود نمی‌دانست، عروسی باقرخان، بازی سیاه، آی بی کلاه، آی باکلاه، بهترین بابای دنیا، بیگانه‌ای در خانه و آنتیگون را یا به اجرا رساند و یا در آنها به ایفای نقش پرداخت.
 
علی نصیریان 

هزاردستان و تئاترهای تلویزیونی مانند سوزن‌بانان از جمله کارهای به یاد ماندنی او است. و در سال ۱۳۳۵ جایزهٔ نخستین مسابقهٔ نمایشنامه‌نویسی را برای نمایش بلبل سرگشته دریافت کرد.
 
فیلم گاو نخستین فعالیت سینمایی او بوده است. نصیریان در سال ۱۳۸۰ به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار ایرانی در رشتهٔ بازیگری تئاتر و سینما شناخته شد.
 
  علی نصیریان
 
شهرزاد، میوه ممنوعه، پستچی سه بار در نمی‌زند، کمیته مجازات، برج مینو، بوی پیراهن یوسف، ناخداخورشید، جاده‌های سرد، کفش‌های میرزانوروز، سربداران، کمال الملک، دایره مینا و گاو از جمله آثار درخشانی است که نصیریان در آنها به ایفای نقش پرداخته است.
 
انتهای پیام/

نظر شما