شناسهٔ خبر: 18624565 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

مشاور اجرایی معاون سیما منصوب شد

طی حکم مرتضی میرباقری معاون سیما، سید غلامرضا میرحسینی به سمت مشاور اجرایی معاونت سیما منصوب شد. بیش از یک دهه است که عصر هر جمعه، برنامه «از آسمان» روایتی از زندگی شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران را به نمایش می‌گذارد و به سیره شهدا می‌پردازد؛ از شهدای دفاع مقدس گرفته تا مدافعان حرم. سال 1396 بخصوص نیمه اول و فصل بهار، دوره حساسی برای فعالیت مطبوعات و رسانه‌های کشور محسوب می‌شود؛ انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم و رسانه‌ها از مهم‌ترین ابزارهایی هستند که می‌توانند با ایجاد فضای سیاسی در جامعه به مردم اطلاع‌رسانی کنند و اخبار و تحلیل‌های مختلف را در اختیارشان قرار بدهند. همچنین جریان‌سازی هم از جمله کارکرد رسانه‌هاست که به افکار و ایده‌های مردم جهت می‌دهد و آنها‌ را آگاه می‌سازد. دکتر مرتضی میرباقری، معاون سیمای رسانه ملی در نشستی خبری که در واپسین روزهای سال گذشته با حضور مدیران شبکه‌های مختلف سیما و خبرنگاران برگزار شد، نوید سالی سرشار از تولیدات تازه نمایشی را داده بود که با نگاهی به عملکرد نوروزی رسانه ملی در همین ابتدای سال، به نظر می‌رسد گام‌های مثبتی در این زمینه برداشته شده است. آثار نمایشی و تولیدی پخش شده در طول این دو هفته را می‌توان به فال نیک گرفت و تعبیری بر امتداد رونق این آثار در ادامه سال دانست. تعبیری که پژوهش‌های انجام شده توسط مرکز پژوهش و سنجش افکار صدا و سیما هم بر آن صحه گذاشته و از اقبال خوب مخاطبان نسبت به رسانه ملی خبر می‌دهد. بازیگر سریال «مرز خوشبختی» گفت: تعداد زیادی از مخاطبان شخصیت قیمت، بچه‌ها هستند و این برایم خیلی جالب است که بچه‌های کوچک هم این کاراکتر را دوست دارند،‌ آنهم به این دلیل که فضا، فانتزی و شخصیت قیمت هم کارتونی است. ویژه برنامه نوروزی «سه ستاره» فردا ۱۳ فروردین ماه به صورت گلچینی از بهترین بخش ها روی آنتن شبکه سه می رود. برنامه بوی عیدی که هر شب ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه پخش می شود، امشب میزبان دو بازیگر است که با یکدیگر رقابت می کنند. برنامه بوی عیدی در بین برنامه های نوروزی تلویزیون نه تنها مردم را سرگرم کرد، بلکه نمره قبولی از آنها گرفت. حمید گودرزی، بازیگر سریال «بچه‌های نسبتا بد» مهمان «دورهمی» می‌شود. تلویزیون امروز (12 فروردین) چند فیلم سینمایی و تلویزیونی را از شبکه های مختلف سیما به روی آنتن می برد. شوخی مهران

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از فارس، در حکم معاون سیما به ساماندهی و ارتقا امور مجریان و تهیه کنندگان سیما، ساماندهی کنداکتور برنامه های سیما اشاره شده است.

از دیگر تاکیدات مرتضی میرباقری می توان به پی گیری رفع نیازهای اساسی و استقرار شبکه های نوپا، طراحی هنرمندانه برای حضور طرف های مشارکت؛ به منظور یکسان سازی هویت و ساختار برنامه ها و حذف برنامه های مشارکتی خارج از شان معاونت سیما و رسانه و جایگزین نمودن برنامه های مشارکتی اثرگذار و فاخر با هدف افزایش درآمد اشاره کرد.

نظر شما