شناسهٔ خبر: 18623257 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

پایگاه مزدوران سعودی در الجوف هدف یک فروند موشک ارتش یمن قرار گرفت

ایرنا

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبأ)، یگان موشکی ارتش یمن و انصارالله امروز (پنجشنبه) یک فروند موشک «زلزال1» را به سمت محل استقرار مزدوران عربستان سعودی در شرق منطقه «المتون» استان الجوف شلیک کرد.
براساس این گزارش ، موشک «زلزال۱» دقیقا به هدف موردنظر اصابت کرده و به دنبال آن چندین نفر از عناصر مزدور کشته و یا زخمی شدند.
نیروهای یمنی سه شنبه گذشته نیز سه موشک فروند بالستیک «قاهر ام۲» را به سمت پایگاه نظامی «ملک خالد» در «خمیس مشیط» واقع در منطقه «عسیر» در جنوب غرب عربستان شلیک کرد.
یگان موشکی وابسته به ارتش یمن در بیانیه ای اعلام کرد: پس از موفقیت آمیز بودن شلیک سه فروند موشک بالستیک میان برد قاهر2 M در هدف قراردادن پایگاه ملک خالد عربستان در منطقه عسیر در جنوب غرب این کشور، به صورت رسمی از این موشک رونمایی شده است.
این موشک بالستیک دارای مشخصاتی با برد 400 کیلومتر، وزن کلاهک 350 کیلومتر و میزان دقت در هدف گذاری بین پنج تا 10 متر است.
ائتلاف تحت رهبری عربستان از ششم فروردین ماه 94، برای بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به حکومت، حملات گسترده ای را به یمن آغاز کردند که نه تنها طی سه سال گذشته نتوانسته اند به هدف خود برای ممانعت از قدرت گرفتن انصارالله یمن دست یابند، بلکه زمینه توانمندسازی بیشتر و خودکفایی نظامی ارتش یمن را فراهم کرده اند.
خاورم**9366**1392**مترجم:صغری رحیمی**انتشار: ابوالفضل بابایی

برچسب‌ها:

نظر شما