شناسهٔ خبر: 18620583 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

گزارش آناج از حضور چهره‌های شاخص؛

چهل کاندیدای مطرح انتخابات شورای‌ شهر تبریز+تصاویر/ سیاسیون، هنرمندان و متخصصان، جُملگی احساس تکلیف می‌کنند!

پایگاه خبری آناج به بررسی حواشی حضور چهل کاندیدای احتمالی در انتخابات شورای شهر تبریز می‌پردازد.

صاحب‌خبر -

گروه سیاسی آناج: ثبت نام کاندیداهای احتمالی شورای شهر تبریز پایان یافته است. بیش از 672 نفر در انتخابات ثبت نام کرده‌‌اند و به احتمال زیاد تعدادی از این افراد به دلایل مختلف از عرصه رقابت کنار بروند. پایگاه خبری آناج به بررسی 40 نفر از کاندیداهای احتمالی و مطرحی می‌پردازد که از شانس بیشتری برای پیروزی برخوردارند.

 

 1- اسوتچی محمد حسین: عضو چند دوره شورای شهر تبریز هم اکنون در کمیسیون پیگیری مصوبات شورا مشغول است. مطالبه و دست نوشته‌های اسوتچی در شورای شهر تبریز برای پیگیری حقوق کارگران شهرداری و برخی انتقادات تند وی به نحوه اداره شورای شهر و شهردار از جمله حواشی دوره چهارم نمایندگی وی بوده است.

 

 

  2- اشرف‌نیا محمد: معاون عمرانی استاندار سابق آذربایجان‌شرقی و گزینه پیشنهادی برای تصدی شهرداری تبریز در سال 92 که پس از ناکامی در تصاحب  این مسئولیت، مدتی است مشغول فعالیت‌های فرهنگی و سیاسی است.

 

 

 3- اکبرنژاد شکور: نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی که از اعضای اصلی شورای اصلاح‌طلبان استان است. صلاحیت اکبرنژاد در دوره دهم مجلس  شورای اسلامی رد شد. او این روزها خود را برای رقابت در شورای شهر تبریز آماده می‌کند.

 

 

 4- امامی قادر: شهردار سابق منطقه 4 تبریز که از مقبولیت مردمی نیز برخوردار است. وی برای شرکت در انتخابات شورای شهر از سمت خود استعفا داده است.

 

 

 5- امیرحقیان داود: او هم‌اکنون عضو شورای شهر و رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت و پیگیری شورای اسلامی می‌باشد. او یکی از منتقدین اصلی شهردار است.

 

 

 

 6- ایران آهور: بانوی کم حاشیه شورای چهارم تبریز و عضو کمیسیون عمران و توسعه شهری و کمیسیون خدمات شهری که چند باری نیز سودای حضور در مجلس شورای اسلامی را نیز در سر داشته است. وی در دور اول شورای شهر تبریز نیز توانست جزو نفرات برتری باشد که به پارلمان محلی راه یافتند.

 

 

 7- ایرجیان محمد: دکترای اروتوپدی و مسئول بسیج جامعه پزشکی استان.

 

 

 

 8- آجودان‌زاده علی : دارای مدرک دکترای پزشکی که در انتخابات دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی از تبریز شرکت کرده بود. آجودان زاده در دور دهم مجلس با وجود کسب بیش از 76 هزار رای نتوانست به مجلس راه یابد. وی  از شانس بالایی برای انتخاب برخوردار است.

 

 

 9- آصفی نازیلا : آصفی از ردصلاحیت شدگان دوره دهم مجلس و یکی از افراد اصلاح‌طلب استان می‌باشد.

 

 

 

 10- بابایی اقدم فریدون: یکی از اعضای شورای شهر تبریز که تقریبا اکثر محلات تبریز را از نزدیک دیده است. بابایی اقدم در تدوین طرح جامع تبریز نقش بسزایی داشت. وی انتخابات در دوره چهارم شورای به عنوان نفر آخر انتخاب شده بود اما اقدامات او در زمینه های مختلف و کسب مقبولیت نسبی، او را یکی از چهره‌های مطرح و شاخص برای رقابت در انتخابات دور پنجم کرده است. بابایی اقدم با ایرج شهین باهر ارتباط بسیار نزدیکی دارد.

 

 

 11- بهرا داود: شهردار منطقه یک تبریز پس از جریانات فساد و اختلاس شورای شهر و شهرداری به صورت ناگهانی از سمت خود کنار رفت و پس از مدتی و در سکوت خبری به مجموعه متروی تبریز پیوست.

 

 

 12-پیرسمساری نسرین: معاون سابق استاندار در امور زنان و از چهره‌های اصولگرای استان و مسئول فعلی جمعیت زنان فرهیخته در آذربایجان شرقی.

 

 

 

 13-جاویدان لیلا: معاون امور بانوان مدیرکل ورزش و جوانان استان و از افراد شاخص اصلاح‌طلب.

 

 

 

 14- جعفری محمدحسین: مدیرعامل اسبق باشگاه تراکتورسازی و از چهره‌های خندان شوراست. جعفری از منتقدین سرسخت شهردار بوده و بارها خواهان  استیضاح نجفی شده است اما این اقدامات به نتیجه‌ای نرسیده.

 

 

 15- جهانگیری روح‌ا... : از چهره‌های همیشه حاضر در انتخابات مجلس که نتوانسته اعتماد مردم را برای نشستن روی صندلی‌های سبز بهارستان جلب کند و اکنون خود را برای حضور در شورا آماده می‌کند. وی در انتخابات دوره دهم مجلس بیش از 51 هزار رای کسب کرد. او نیز یکی از افراد مطرح برای پیروزی در انتخابات  است.

 

 

 16- چمنی اسماعیل: وی تا سال آخر شورای چهارم نایب رئیس این شورا بود اما مدتی پیش به ریاست کمیسیون سرمایه گذاری درآمد و پس از این انتصاب به  صف منتقدین نجفی، شهردار تبریز پیوست. چمنی در انتخابات دور چهارم آرای قابل ملاحظه‌ای به دست آورد و به دلیل تجارت در صنعت فرش و قالی از مقبولیت بالایی در این صنف برخوردار است.

                                                                                                                                                                                                                                                         

 17-حاجی‌زاده سعید: حاجی زاده قبل از شورا، گوینده اخبار ورزشی استان بود و یکی از دلایل موفقیت در انتخابات شورای چهارم را نیز باید معروف بودن او به  واسطه گویندگی خبر جستجو کرد. وی برای ثبت نام در انتخابات دور پنجم با همسر خود در فرمانداری حاضر شده بود. انتخاب او در دور چهارم، سودای شورای شهر  را بر سر بسیاری از همکارنش در صدا و سیما انداخته است.

 

 

 18- حجت‌الاسلام هاشمی سیدصالح: وی یکی از اعضای شورای سوم شهر تبریز بود و ریاست کمیسیون فرهنگی شورای سوم را نیز برعهده  داشت. هاشمی برای مجلس شورای اسلامی نیز کاندیدا شده بود اما نتوانست در آن حضور یابد.

 

 

 19- حجت السلام بجانی روح ا...: دبیر شورای هماهنگی حزب الله در تبریز.

 

 

 

 20- حسین‌زاده دلیر کریم: رئیس شورای اول شهر تبریز و یکی از مهندسین نمونه شهری که با رد صلاحیتش در دور دهم مجلس از شرکت در این انتخابات بازماند.

 

 

 

 21- دبیری شهرام: رئیس فعلی شورای شهر تبریز و پزشک طب هسته‌ای است. وی یکی از سهام داران اصلی بیمارستان بین المللی(ولیعصر تبریز) و صاحب باشگاه ورزشی دبیری است. او یکی از مدعیان اصلی منتخب اول مردم تبریز به شمار می‌رود.

 

 

 22- رمضانی محمدابراهیم: معاون سابق برنامه ریزی و توسعه شهرداری که برای شرکت در انتخابات از سمت خود استعفا داده است. وی از اثرگذاری قابل توجهی در مجموعه شهرداری تبریز برخوردار بود.

 

 23- رنجی پور علیرضا: طنز پرداز و کمدین معروف تبریزی که حضور و عدم حضورش در انتخابات را بارها تکذیب کرده بود. وی از منتقدین اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد است و اخیرا در صفحه اینستاگرامش از شخصیت‌های انقلابی تعریف و تمجدید می‌کند. رنجی پور داری مدرک فوق لیسانس علوم سیاسی است و در دور  قبل نیز در انتخابات شورای شهر شرکت کرده بود اما نتوانست آرای مردم را به خود اختصاص دهد. وی در جواب کسانی که گفته بودند وارد سیاست نشو گفته بود: شمایی که خود، داخل شکم سیاست هستید چرا من را از ورود به این شکم منع می‌کنید!

 

 

 24- شاملی عباس : مدیر کل سابق روابط عمومی شهرداری تبریز.

 

 

 

 25- شاهدی نصرت: از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب استان است و یکی از افراد اصلی شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان آذربایجان‌شرقی می‌باشد.

 

 

 26- ششگلانی جواد: عضو هیئت رئیسه شورای شهر و رئیس هیات فوتبال استان که در کارنامه خود ریاست شورای شهر تبریز را هم دارد.

 

 

 

 27- شهین باهر ایرج: وی به عنوان یکی از چهره‌های شاخص عمرانی تبریز معروف است. از مقبولیت نسبتا خوبی در بین مهندسان برخوردار است و به شدت با  فریدون بابایی اقدم همراه و همدم است به طوری که اغلب آنها را برادر خونی یکدیگر خطاب می‌کنند.

 

 

 28- شیاری علی: داماد محمد حسین فرهنگی نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی و رکورد دار درگیری لفظی با شهرام دبیری است. او از منتقدین جدی  شهردار تبریز است. شیاری در انتخابات مجلس دهم سودای بهارستان را در سر می‌پروراند اما با وجود هزینه نتوانست نظر مردم مرند را به خود جلب کند و پس از شکست، مجددا به شورای شهر بازگشت.

 

 29- عابدزاده اصغر: عضو فعلی و مرد حدیث گوی جلسات شورای شهر که در ابتدای هرجلسه چند دقیقه ای وقت خود را به آن اختصاص می‌دهد. وی پس از  تخلفات به وجود آمده در شورای شهر و برکناری احتشام حاجی پور به ریاست شوراهای شهر در استان منصوب شد. رقابت وی با باغبان برای تصدی ریاست  کمیسیون برنامه و بودجه قابل توجه بود. عابدزاده قبل از ورود به شورا ساکن شهرک ارم تبریز بود اما پس از انتخابات به یکی از مناطق بالا نشین شهر نقل مکان کرد.

 

 

 30- عباس‌علی‌زاده جواد: از جانبازان دفاع مقدس و از چهره‌های تاثیر گذار فرهنگی شهر تبریز.

 

 

 

 31- فخرآذر علی: عضو علی البدل شورای شهر تبریز که پس از عزل تعدادی از اعضاء، به عضویت این شورا درآمد. وی در مناطق حاشیه نشین از مقبولیت بالایی  برخوردار است.

 

 

 32-لطفی محمد باقر: وی نیز از اعضای علی البدل شورا بود که اخیرا به عضویت دائم شورا درآمده و به همین دلیل از شهرداری استعفا داده است. وی ارتباط  نزدیکی با اسماعیل چمنی دارد و در شهرداری چهره تاثیرگذاری است.

 

 

 33- لطیفی لطیف: از شخصیت‌های مورد حمایت اصولگرایان که در لیست این جبهه برای انتخابات مجلس دهم نیز قرار داده شد اما نتوانست به مجلس راه  یابد.

 

 

 34- محدث سعید: عضو فعلی شورای شهر و یکی از چهره های تاثیر گذار در شهرداری و شخص صادق نجفی. اغلب افراد مرتبط با شورا و شهرداری وی را شهردار در سایه تبریز می‌دانند.

 

 

 35- محرم‌زاده محرم: وی نیز یکی از شخصیت‌های مجری و طنزپرداز صدا و سیماست که در دوره دهم مجلس قصد شرکت در انتخابات را داشت اما با عدم  احراز صلاحیت مواجه شد. هرچند شانس وی برای مجلس به دلیل ارتباط تنگاتنگ با روستاییان و محبوبیت دربین این افراد زیاد بود اما درصورت کسب صلاحیت یکی از افراد پرشانس برای شورای پنجم خواهد بود. وی در انتخابات مجلس دهم خود را منتسب به جریان اصولگرایی می‌دانست.

 

 

 36- محمد‌قلیزاده فرج: وی از رقبای صادق نجفی برای تصدی شهرداری تبریز بود که در این امر ناکام ماند و خود را برای انتخابات شورای شهر آماده می‌کند.

 

 

 

 37- مدبر جعفر: عضو هیئت رئیسه شورا که نه حامی شهردار است و نه منتقد.

 

 

 38- مونسی مهدی: او از مجریان اخبار شبکه سهند است. مونسی مانند همکار سابق خود (حاجی زاده) در فکر راه یابی به شورای پنجم است و باید دید آیا در  این دوره اقبال مردمی به سمت افراد معروف بازهم جلب خواهد شد یا نه.

 

 

 

 39- نوای باغبان علیرضا: از رزمندگان دفاع مقدس که اکنون با وجود رقبای بسیار زیاد، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه می‌باشد.

 

 

 

 40- نیکو خصلت سعید: از چهره‌های شاخص ورزشی استان است و در انتخابات مجلس دهم تلاش فراوانی را برای حضور در لیست امید انجام داد اما با عدم توجه  شورای اصلاح‌طلبان، به صورت مستقل در انتخابات شرکت کرد. نیکو خصلت هنگام ثبت نام به‌همراه جمعی از اصلاح‌طلبان در فرمانداری حاضر شد. وی توانست در انتخابات مجلس دهم بیش از 22 هزار رای را به خود اختصاص دهد.

 

نظر شما