شناسهٔ خبر: 18591296 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفر روحانی به مسکو در کانون توجه رسانه های روسی

مسکو - ایرنا - رسانه های روسی سفر دو روزه حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی به مسکو، مذاکره رئیسان جمهوری ایران و روسیه و دیگر برنامه ها را در کانون توجه قرار داده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری اسلامی که دیدارهای خود را از امروز آغاز می کند با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در کاخ کرملین مذاکره خواهد کرد.

*** شبکه تلویزیونی میر
شبکه تلویزیونی روس زبان «میر» که در کشورهای همسود پخش می شود، گفت: حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران برای انجام دیدار رسمی دو روزه به مسکو سفر می کند.
این شبکه روسی با اشاره به برنامه دیدار روسای جمهوری روسیه و ایران، افزود: پوتین و روحانی در مذاکرات خود طیف وسیعی از موضوعات مربوط به همکاری های دو کشور را بررسی می کنند.
شبکه میر اعلام کرد: انتظار می رود در مذاکرات سران به دورنمای گسترش روابط اقتصادی و بازرگانی و سرمایه گذاری ها برای اجرای طرح های بزرگ به ویژه در حوزه هایی همچون انرژی، حمل و نقل و زیر ساخت ها توجهی خاص شود و همزمان گفت وگو در باره مسائل مهم منطقه ای و بین المللی در دستور کار قرار دارد.

*** ایتارتاس
خبرگزاری ایتارتاس نیز نوشت: روحانی به دعوت رسمی پوتین رئیس جمهوری روسیه به مسکو سفر می کند.
در این گزارش خاطرنشان شده است: رئیس جمهوری اسلامی ایران روز نخست با دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه دیدار و در باره دورنمای توسعه همکاری ها مذاکره می کند.
رسانه روسی نوشت: انتظار می رود دو طرف در خصوص همکاری های دوجانبه در حوزه های بازرگانی، اقتصادی، صنعتی، انرژی و کشاورزی مذاکره کنند.
ایتارتاس افزود: روحانی و مدودیف همچنین در باره نظام بازرگانی با تسهیلات ویژه در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا هم گفت وگو می کنند.
خبرگزاری رسمی روسی با اشاره به اینکه دیدار روحانی و پوتین برای فردا برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: این سفر هم برای مسکو و هم برای تهران اهمیت فراوانی دارد.

*** تارنمای روسی وستنیک قفقاز
تارنمای روسی وستنیک قفقاز نوشته است: سفر رسمی روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به روسیه امروز آغاز می شود و در این برنامه همکاری های دوجانبه، مسائل منطقه ای و بین المللی مورد مذاکره قرار می گیرد.
تارنمای روسی نوشت: این دیدار در شرایط روابط خوب و بی سابقه و در حال توسعه ایران و روسیه انجام می گیرد و کارشناسان آن را برای دو کشور دوست و همسایه با دیدگاههای مشترک در بسیاری از مسائل منطقه ای و بین المللی مهم می دانند.
در بخشی از این گزارش به سخنان ولادیمیر ساژین شرق شناس برجسته روس اشاره شده که دیدار روحانی از مسکو را بسیار مهم خوانده است.
کارشناس روس گفت: در مذاکرات روحانی و پوتین نه فقط مسائل اقتصادی، بلکه سیاسی هم مطرح و بررسی می شود.
وی افزود: این موضوعات نخست مربوط به همکاری های ایران و روسیه در سوریه می شود و سران دو کشور در باره مسائل موجود در این رابطه مذاکره می کنند.

*** اکونومیکا سگودنیا
خبرگزاری اقتصادی اکونومیکا سگودنیا با اشاره به آغاز سفر رئیس جمهوری اسلامی به روسیه، نوشت: سفر روحانی به مسکو برای ایران و روسیه بسیار مهم است.
رسانه روسی افزود: بخش مهمی از مذاکرات سران ایران و روسیه به همکاری های اقتصادی اختصاص دارد، زیرا در سال های اخیر حجم مبادلات بازرگانی دو میلیارد دلار بوده که برای دو کشور دارای اقتصادهای پرتوان بسیار اندک است.
خبرگزاری اکونومیکا سگودنیا نوشت: در سال های اخیر قراردادها و موافقت نامه های زیادی میان ایران و روسیه امضا شده است و روند اجرای این اسناد بخش مهم دیگری از مذاکرات سران دو کشور را به خود اختصاص می دهد.

*** اینترفکس
اینترفکس دیگر خبرگزاری روسی نوشت: در روز نخست سفر، دیدار رئیس جمهوری ایران و دیمیتری مدودیف نخست وزیر روسیه برنامه ریزی شده است.
رسانه روسی افزوده است: در این ملاقات، همکاری های اقتصادی مورد بررسی قرار می گیرد و بخش مهم گفت وگوها به توسعه روابط در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا اختصاص دارد که ایران از مدتی پیش آن را آغاز کرده است.
خبرگزاری روسی خاطرنشان کرد: در دیدار روحانی وپوتین که فردا (سه شنبه) انجام می گیرد، موضوعات همکاری های دو کشور در عرصه های مختلف و مسائل مهم بین المللی از جمله سوریه و مبارزه با تروریسم مطرح و بررسی می شود.

**تاتاراینفورم
تاتاراینفورم خبرگزاری جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه نیز نوشت: همکاری های تهران و مسکو در حوزه های اقتصادی و بازرگانی و سایر عرصه ها در دیدار پوتین و روحانی بررسی می شود.
در این گزارش آمده است: سران ایران و روسیه از جمله در باره چشم انداز توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی و سرمایه گذاری در طرح های صنعتی و انرژی گفت و گو می کنند.
تاتاراینفورم نوشته است: همچنین مذاکره و رایزنی در باره مسائل مهم منطقه ای و بین المللی در دیدار سران دو کشور برنامه ریزی شده است.
برنامه سفر رئیس جمهوری اسلامی ایران به مسکو در بسیاری از دیگر رسانه های روسی از جمله شبکه تلویزیونی 360 درجه، روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا، تارنمای تسارگراد و روزنامه اینترنتی وزگلیاد بازتاب یافته است.
اروپام*391 انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*

نظر شما