شناسهٔ خبر: 18590236 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

روستایی با 25 نمایشگاه گل میزبان مسافران نوروزی + فیلم

خبرگزاری صداوسیما

روستای گلزار شهرستان پاکدشت با دارا بودن بیش از 25نمایشگاه و فروشگاه دائمی گل و گیاه میزبان مسافران در ایام نوروز است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما،رئیس اتحادیه گل و گیاه کشور گفت:در این نمایشگاه های دائمی،گل و گیاه با 50 درصد تخفیف نسبت به گل فروشی ها عرضه می شود.
سلطان محمدی افزود:به دلیل تخصص و تحصیلات مرتبط در زمینه پرورش گیاهان زینتی،نمایشگاه داران نحوه نگهداری گل ها را به مشتریان در این باغ گلها آموزش می دهند.
وی گفت:بیش از 50 درصد از تولیدات گل و گیاه کشور در روستای گلزار شهرستان پاکدشت تولید می شود.
وی افزود:گل های شمعدانی،رز،میخک،ژربرا،سنبل،داودی،آنتریوم و ارکیده بیشترین سطح زیر کشت تولیدات گل در پاکدشت را به خود اختصاص داده است واین شهرستان سالانه 900میلیون گل شاخه بریده تولید می کند .
گشت و گذار در سوله های رنگارنگ گل نیز می تواند یک روز خوب و به یادماندنی را در تعطیلات نوروز وآخر هفته برای پایتخت نشینان باشد .
 روستای گلزار، روستایی در 36 کیلومتری پایتخت و از توابع شهرستان پاکدشت که پیوند دیرینه ای با صنعت گلخانه داری دارد .
روستای گلزار را می توان به عنوان یکی از مهمترین روستاهای هدف گردشگری در شهرستان پاکدشت نام برد؛ چرا که هم اکنون 60 درصد گل های تک شاخه ای تولید ایران از این مبدا به دیگر کشورهای جهان صادر می شود .
روستای گلزار در کنار روستاهای فیلستان، توچال، ده امام، قریه جمال آباد، پل تاریخی شاه عباسی، یخچال یبر و عمارت ناصریه یکی از مهمترین روستاهای هدف گردشگری در شهرستان پاکدشت لقب گرفته اند.

 
 

نظر شما