شناسهٔ خبر: 18589385 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

هشدار رئیس دامپزشکی دنا به مصرف مرغ و گوشت در ایام عید

رئیس دامپزشکی دنا گفت:بیماری تب مالت و کریمه کنگو در کمین کسانی است که از مراکز غیر معتبر نسبت به خرید گوشت اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی سفیردنا دکتر کرم چهارلنگ رئیس دامپزشکی شهرستان دنا از مردم و مسافران نوروزی خواست جهت تهیه گوشت قرمز و سفید از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی اقدام کنند.

 

وی با بیان اینکه متاسفانه در ایام تعطیلات نوروز به علت ازدهام مسافران و شرایط سوء استفاده توسط متخلفین بهداشتی، این افراد اقدام به کشتار غیر مجاز دام در بین راهها و گذرگاهها می کنند افزود:این اقدام منجر به یک سری بیماری ها می شود.

 

جهارلنگ با اشاره به اینکه تب مالت و تب کریمه کنگو دو بیماری شایع و خطرناک در این شرایط است خاطر نشان کرد:این بیماری ها از طریق مصرف سریع گوشت گوسفند بعد از ذبح اتفاق می افتد.

 

رئیس دامپزشکی دنا با بیان اینکه تفاوت کشتار صنعتی و سنتی در نظارت ماموارن بهداشت برای مراقبت از شیوع این دست بیماری ها است افزود:در کشتار صنعتی گوشت بعد از 24 ساعت و در کشتار سنتی بعد از هشت ساعت به دست مصرف کننده می رسد که در کشتار صنعتی به علت فاصله ایجاده شده در کشتار و مصرف عوامل بروز این دو بیماری در گوشت از بین می روند.

 

چهارلنگ از مردم خواست به تاریخ کشتار مرغ های صنعتی نیز دقت داشته باشند و حتی نسبت به بو و ظاهر مرغ دقت کنند.

 

وی تاکید کرد:تحت هیچ شرایطی مردم نسبت به تهیه مرغ زنده اقدام نکنند چرا که ممکن است به آنفولانزا و برونشیت مبتلا شوند.

 

رئیس دامپزشکی دنا با بیان اینکه مجموعه دامپزشکی با استقرار شیفت در صدد افزایش نظارت بر بازار گوشت، مرغ و ماهی در ایام عید است ابراز کرد:مردم می توانند در صورت مشاهده تخلفات از این دست با شماره تلفن 07433442622 با اداره دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

نظر شما