شناسهٔ خبر: 18586815 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تحقق مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، نیازمند مدیریت جهادی و خود باور است

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس گفت: تحقق مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی، نیازمند مدیریت جهادی و خودباور است که رهبر انقلاب اسلامی نیز بر این نکته تأکید کردند.

صاحب‌خبر -

نظر افضلی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌جنوبی، گفت: استقلال اقتصادی یکی از مسائل مهم و اساسی است؛ چرا که اگر کشوری در حوزه اقتصاد مستقل نباشد، بی‌شک وابستگی سیاسی به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های تحقق استقلال اقتصادی، اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: ایران کشوری با تنوع آب و هوایی و منابع معدنی متعدد است که توجه به آن زمینه ساز تولید و اشتغال و در نتیجه تحقق مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رهبر انقلاب در چند سال متعدد در شعار سال موضوعات اقتصادی چون اصلاح الگوی مصرف، تولید ملی، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و.. را مطرح کردند و در نهایت امسال موضوع تولید و اقتصاد را بیان کردند.

افضلی ادامه داد: البته باید به این نکته اساسی توجه داشت که تحقق مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی با مدیریت جهادی و خود باور ممکن می‌شود که رهبر انقلاب اسلامی نیز در بیانات خود به این نکته مهم اشاره داشتند.

وی افزود: یکی از مسائل مهم در بحث اقتصاد مقاومتی موضوع تولید ملی است و مردم ما باید تا آنجایی که برایشان مقدور است کالاهای تولید داخل را خریداری کنند و البته این موضوع دو طرفه است و تولیدکنندگان نیز باید کیفیت کالاهای خود را بالا ببرند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مجلس نیز آمادگی دارد که در حوزه قانون‌گذاری و نظارت هر اقدامی که برای تحقق اقتصاد مقاومتی لازم باشند، انجام دهند.

نظر شما