شناسهٔ خبر: 18574904 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تا پایان روز ششم/

تعداد ثبت‌نامی انتخابات شوراها در آذربایجان شرقی از مرز ۸۲۰۰ نفر گذشت

R7887/P41362/S6,47/CT11

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی گفت: در بازه زمانی شش روزه، ۸ هزار و ۲۳۳ نفر در سراسر استان نام‌نویسی کردند که روند ثبت‌نام تا ساعت ۲۴ فردا ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، سعید شبسترى خیابانى در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به آمار ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شورای شهر و روستای آذربایجان شرقی از 30 اسفند 95 تا امروز، اظهارداشت: در بازه زمانی شش روزه و تا ساعت 18:30 امروز، 8 هزار و 233 نفر در سراسر استان نام‌نویسی کردند که روند ثبت‌نام تا فردا 6 فروردین ادامه دارد.

وی با بیان اینکه از این تعداد، 1 هزار و ٥١٥ نفر در شوراهای شهر ثبت نام کرده اند، افزود: 6 هزار و ٧١٨ نفر هم در شوراهای روستایى آذربایجان شرقی نام نویسى کردند که از مجموع ثبت‌نام‌کنندگان، تاکنون ٢٣٧ نفر زن ثبت‌نام کرده است که ١٦١ نفر در شوراهای شهرى و ٧٦ نفر در شوراهای روستایى ثبت‌نام کرده‌اند.

شبستری به آمار امروز ثبت‌نام در تبریز اشاره کرد و گفت: تا پایان ششمین روز ثبت‌نام ها در حوزه شهرستان تبریز 493 نفر نام نویسی کردند که روند ثبت نام تا فردا ادامه دارد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه در شهرهای بالای 20 هزار نفر جمعیت، داوطلبان ملزم به داشتن حداقل مدرک تحصیلی لیسانس هستند، گفت: در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت نیز حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز، فوق دیپلم یا مدرک معادل برای داوطلبان شوراها است.

وی در ارتباط با مدرک تحصیلی مورد نیاز برای ثبت نام در انتخابات شورای روستایی، خاطرنشان کرد: در روستاهای تا دویست خانوار داوطلبان باید حداقل سواد خواندن و نوشتن داشته باشند و در روستاهای بالای 200 خانوار نیز حداقل مدرک مورد نیاز برای ثبت نام مدرک تحصیلی دیپلم است.

رئیس ستاد انتخابات آذربایجان شرقی تاکید کرد: افرادی که در دوره‌های قبل عضو شورا بوده‌اند از شرط مدرک معاف هستند، به شرطی که در همان محلی که دوره گذشته عضو شورا بودند نام‌نویسی کنند.

شبستری خیابانی با تاکید بر اینکه بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، ثبت‌نام از داوطلبان تا ساعت ٢٤ روز آخر قابل تمدید است، گفت: ارائه گواهى عدم سو پیشینه در حال حاضر الزامى نیست و داوطلبان مى‌توانند تا ٢٣ فروردین ماه نسبت به ارائه گواهى عدم سوء پیشینه اقدام کنند.

انتهای پیام/

نظر شما