شناسهٔ خبر: 18574731 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چراغهای آثار تاریخی فرهنگی خراسان رضوی همزمان با ساعت زمین خاموش شد

مشهد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: همزمان با رویداد جهانی ساعت زمین چراغهای هفت اثر تاریخی و فرهنگی این استان ساعت 20:30 پنجم فروردین ماه خاموش شد.

صاحب‌خبر -

حسین زارع صفت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به این مناسبت چراغ های آرامگاه های فردوسی، نادری، عطار، خیام و موزه بزرگ خراسان از ساعت 20:30 امشب به مدت یک ساعت خاموش است.
وی اظهار کرد: این ششمین برنامه ساعت زمین در ایران است.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی نیز در این زمینه گفت: همراهی با این رویداد با هدف حمایت از زمین و جلوگیری از هدر رفت انرژی برنامه ریزی شده است.
حمید صالحی با اشاره به همکاری موثر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اجرای این مهم افزود: همکاری شهرداری و دیگر ارگانها و دستگاه ها نیز در این زمینه شایسته قدردانی است.
ساعت زمین یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) است که به این مناسبت خانواده ها و صاحبان کسب و کار با خاموش کردن چراغها و سایر دستگاه های الکتریکی غیر ضروری خود در آخرین شنبه ماه مارس هر سال از ساعت 20:30 تا 21:30 به وقت محلی هر کشور به مدت یک ساعت این رویداد را یادآوری می کنند.
هدف نخست این اقدام، آگاهی بخشی در باره تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان است.
نخستین گرامیداشت ساعت زمین در ایران سال 1390 با خاموش کردن چراغهای برج میلاد در تهران انجام شد.
شهر مشهد برای اولین بار در سال 1394 با خاموش کردن ساختمان مرکزی شهرداری و تالار شورای شهر به مدت یک ساعت به برنامه ساعت زمین پیوست.
7496 / 6053 خبرنگار: آرزو جاودانی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

انتهای پیام /*

نظر شما