شناسهٔ خبر: 18574647 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار قلعه گنج:

ادامه عملیات امداد و نجات در جازموریان/۲۰ نفر گرفتار سیلاب هستند

قلعه گنج - فرماندار قلعه گنج از ادامه عملیات برای نجات ۲۰ نفر از عشایر باقی مانده در منطقه جازموریان که در محاصره سیلاب قرار دارند خبر داد.

صاحب‌خبر -

وحدت عیدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به گرفتار شدن تعدادی از عشایر در منطقه جازموریان اظهار کرد: روند امدادرسانی به عشایر این منطقه همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: با توجه به بارندگی های هفته گذشته در مناطق بالا دست سد جیرفت اطلاع رسانی شد که دامدارن دام های خود را از حاشیه رودخانه هلیل، دشت تالاب جازموریان و سایر مناطق حادثه خیز خارج کنند.

عیدی با بیان اینکه متاسفانه برخی از دامدارن به این هشدارها توجه نکرده و دام ها را از منطقه خارج نکردند، افزود: افزایش آب هلیل رود و بارندگی هایی که در روزهای اخیر صورت گرفت باعث گرفتاری ۷۰ نفر از دامداران در منطقه جازموریان در شهرستان های قلعه گنج و رودبار جنوب شد.

فرماندار قلعه گنج از تشکیل ستاد مدیریت بحران قبل و بعد از بارندگی ها خبر داد و افزود: تاکنون از ۷۰ نفر افراد گرفتار در سیلاب ۵۰ نفر نجات یافته اند و عملیات برای نجات ۲۰ نفر باقی مانده همچنان ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر عملیات امداد و نجات در حال انجام است، گفت: از فرماندهی قرارگاه جنوب شرق ارتش جمهوری اسلامی درخواست کمک شد که با امکانات فنی و مهندسی و مکانیکی و یگان پهباد به سمت قلعه گنج بیایند.

عیدی بیان کرد: تعداد دقیق دام های این عشایر در دست نیست و پیش بینی می شود تعداد دام های منطقه قلعه گنج که احتمالا دچار حادثه می شوند پنج هزار راس و در رودبارجنوب دوبرابر این تعداد باشد.

نظر شما