شناسهٔ خبر: 18567186 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

اصلاح قانون انتخابات مطالبه احزاب در سال ۹۶ /تشکیل ائتلاف های همفکر در سال ۹۵

خبرگزاری شبستان: ترقی اصلاح قانون احزاب در سال ۹۶ را مهمترین مطالبه احزاب در سال ۹۶ عنوان کرد و گفت: تنها فعالیت انتخاباتی احزاب در سال ۹۶ شکل گیری ائتلاف های همفکر است.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا ترقی، معاون بین الملل حزب موتلفه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد ارزیابی از عملکرد احزاب در سال 95 گفت: احزاب در سال 95 فقط توانستند خانه احزاب را مجددا شکل داده و در دوره مدیریت خانه احزاب تغییری داده شد و از آقای غفوری فرد به حشمتیان منتقل شد.

 

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه ادامه داد: اما در مورد کار اساسی ای که در رابطه با قانون احزاب در مجلس باید انجام می شد همچنان متوقف ماند و حتی بودجه ای هم برای احزاب به تصویب نرسید و تقریبا می توان گفت عمده احزاب در سال 95 فعالیت خاصی نداشتند.

 

ترقی خاطرنشان کرد: البته در فعالیت های سیاسی عمدتا ائتلاف های احزاب سیاسی وارد عرصه انتخابات شد و فعالیت انتخاباتی احزاب در قالب جبهه، ائتلاف های همفکر شکل گرفت که می توان گفت تنها فعالیت سیاسی احزاب است که در سال 95 انجام شد.

 

ترقی در مورد فعالیت احزاب در سال 96 اظهار کرد: اگر بخواهیم احزاب فعالیت چشمگیرتری در سال 96 داشته باشند فرصت انتخابات در سال 96 یکی از فرصت هایی است که احزاب به طور طبیعی در این عرصه می توانند با افزایش مشارکت سیاسی در طرحی که برگرفته از گفتمان انقلابی  است می توانند در انتخابات نقش موثری ایفا کنند.

 

وی گفت: اما به نظر می رسد در این فرصت زودگذر که فرصت انتخابات است تاکید بر اصلاح قانون انتخابات و احزاب و به ثمر رساندن آن در پررنگ شدن جایگاه احزاب در عرصه سیاسی مهمترین مسئولیت احزاب در سال پیش رو است که باید از طریق مجلس و دولت آن را دنبال کنند و بتوانند جایگاه مشخص خود را کسب کنند.

 

وی گفت: تا قانون اصلاح نشود و جایگاه احزاب در عرصه سیاسی مشخص نشود یقینا فعالیت احزاب به شکل کج دار مریز در کشور عمل می کنند و آن تاثیر لازم را در عرصه سیاسی کشور ندارند و مطالبه اصلی احزاب و گروه های سیاسی در سال 96 اصلاح قانون احزاب است.

برچسب‌ها:

نظر شما