شناسهٔ خبر: 18562273 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

فریدمن، سفیر افراطی آمریکا در سرزمین های اشغالی

سنای آمریکا با انتخاب دیوید فریدمن به عنوان سفیر این کشور در فلسطین اشغالی موافقت کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مجلس سنای آمریکا با انتخاب فریدمن نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عنوان سفیر جدید این کشور در فلسطین اشغالی موافقت کرد.
خبرگزاری رویترز از واشنگتن اعلام کرد، در رای گیری مجلس سنای آمریکا دیوید فریدمن 58 ساله فرد پیشنهادی ترامپ با 52 رای موافق در مقابل 46 رای مخالف به عنوان سفیر جدید آمریکا در اسرائیل انتخاب شد و  تقریبا همه نمایندگان حزب دموکرات به فریدمن رای مخالف دادند.
 
دیوید فریدمن وکیل دادگستری و از طرفداران احزاب راست افراطی رژیم صهیونیستی است.

انتصاب فریدمن به‌ عنوان سفیر جدید امریکا در اراضی اشغالی به خاطر اظهارات خارج از عرف، حمایت از شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی نگرانی‌هایی را برانگیخته است و به عنوان یک گزینه‎ افراطی برای این پست شناخته می شود.

رژیم صهیونیستی از انتصاب فریدمن به خاطر حمایتهایش از تل‌آویو استقبال کرده است تا جایی که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در پیامی توییتری نوشت: "از فریدمن به عنوان دوست نزدیک رژیم صهیونیستی و نماینده ترامپ به گرمی استقبال خواهد شد."

دایان فاینستاین، سناتور دموکرات که به فریدمن رأی منفی داده مواضع وی را بسیار تفرقه‌افکنانه توصیف کرد و آن را برای منطقه حساسی چون خاورمیانه در جهت منافع امریکا نمی داند.

با این حال ائتلاف جمهوری‌خواهان یهودی سنا با این استدلال که انتصاب فریدمن روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی را محکم‌تر می‌کند، از وی حمایت و حکم تاییدش را تثبیت کرد.

 

نظر شما