شناسهٔ خبر: 18549365 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

انگلیس تجهیزات نظامی سنگین به استونی ارسال کرد

انگلیس در چارچوب استقرار نیروها و تجهیزات نظامی ناتو در استونی، چند دستگاه تانگ به این کشور فرستاد.

صاحب‌خبر -
به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل ازخبرگزاری فرانسه، انگلیس  در چارچوب استقرار نیروهای سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در مرزهای شرقی اروپا، تجهیزات نظامی سنگین از جمله چندین دستگاه تانک به استونی ارسال کرد.

ارتش استونی ضمن اعلام این خبر تصریح کرد، تجهیزات نظامی ارتش انگلیس که در اختیار نیروهای این کشور در استونی قرار می گیرد، در راستای تقویت امنیت مرزهای شرقی اروپا و مقابله با تهدیدهای احتمالی روسیه به استونی ارسال شده است.

یکصد و سی وسیله و تجهیزات نظامی سنگین که انگلیس به استونی ارسال کرده بود در بندر پالدیستکی تخلیه شدند تا از آن جا به شهر تاپا در شمال استونی منتقل شوند و در اختیار دویست نظامی انگلیسی و پنجاه نظامی فرانسوی که در این منطقه مستقر شده اند، قرار گیرند.

شمار نیروهای نظامی فرانسه در استونی نیز تا اواسط آوریل به سیصد نفر خواهد رسید. نیروهای فرانسوی در ادامه جای خود را به واحدهای نظامی دانمارک خواهند داد.

طبق اعلام وزارت دفاع انگلیس،  شنبه گذشته یکصد و بیست سرباز این کشور در پایگاه نظامی استونی در شهر پاتا که مرزهای شرقی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) محسوب می شود، مستقر شدند.استقرار این نیروها در چارچوب یکی از بزرگترین طرحهای استقرار نیروهای انگلیسی در شرق اروپا که در چند دهه اخیر بی سابقه است، به اجرا درآمده است.

مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس نیز اعلام کرد، استقرار این نیروها در شرق اروپا به منظور مقابله با رویکرد تهاجمی روسیه و خطرات احتمالی این کشور صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، از زمان بحران اوکراین و الحاق شبه جزیره کریمه به خاک روسیه، ­ناتو با تقویت حضور خود در مرزهای شرقی اروپا و کشورهای همجوار روسیه، همواره ­تلاش کرده است به متحدان خود و اعضای جدید این سازمان در خصوص ظرفیتهای پیشگیرانه این سازمان در برابر­ تهدیدهای روسیه و حملات احتمالی این کشور اطمینان خاطر بدهد اما مقامات روسیه حضور ­ناتو را در ­شرق­ اروپا­ توسعه طلبانه و تهدیدی جدی برای امنیت کشورشان می دانند.

طبق اعلام وزارت دفاع انگلیس  نظامیان ارتش انگلیس در ایجاد مقر نیروهای مسلح انگلیس در استونی نقشی اساسی ایفا خواهند کرد و زمینه را برای استقرار شمار دیگری از نیروهای انگلیس در ماه آینده در این کشور شرق اروپا مهیا خواهند کرد.
 
انتهای پیام/

نظر شما