شناسهٔ خبر: 18548306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

مدیرعامل آب و فاضلاب: در دولت یازدهم به بیش از پنج هزار روستا آبرسانی شد

ایرنا

صاحب‌خبر -

حمیدرضا جانباز روز چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح آبرسانی به شهر طبسِ مسینا در شهرستان درمیان و بهره برداری از طرح آبرسانی به ٤٥ روستا در استان افزود: آبرسانی به این روستاها رویدادی بزرگ و از اولویت های دولت است که در قانون بودجه سال 1396 هم به آن اشاره شد و هم اکنون تحولی در حوزه آبرسانی کشور ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: در سال های 1385 تا سال 1392 ،اعتبار متمرکز ملی برای تامین آب شرب روستایی در پیوست قانون بودجه نداشتیم،در بودجه 1393 اعتبار متمرکز ملی برای تامین مجتمع های آبرسانی روستایی در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: تا قبل از دولت یازدهم هر سال 100 تا 120 هزار نفر به جمعیت روستایی کشور بهره مند از آب شرب اضافه شد، با شروع دولت تدبیر و امید و در سال 1395 به 2 هزار و 960 روستا با جمعیت یک میلیون و 940 هزار نفر آبرسانی شده است.
وی یادآور شد: در خراسان جنوبی تامین آب شرب و صنایع مشکل عمده است و در این خصوص هشت مرحله عملیات برای باروری ابرهای در زمستان سال 1395 انجام شد.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی بررسی آب های ژرف ابتدای سال آینده در استان آغاز می شود.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب گفت: به لحاظ تامین آب شرب و صنایع استان مقرر است مناقصه تامین آب توسط نمک زدایی و انتقال به مرکز فلات ایران با اولویت سه استان شرقی در دستور کار قرار گیرد که تا پایان فروردین ماه سال 1396 عملیاتی خواهد شد.
جانباز افزود: 2 مجموعه پروژه شهری و روستایی در خراسان جنوبی افتتاح می شود،در حوزه شهری آبرسانی به طبس مسینا در شهرستان درمیان شامل مخزن 2 هزار متر مکعبی با 12 کیلومتر خطوط انتقال و دیگر تاسیسات است.
وی اظهار کرد: آب مورد نیاز مردم این شهر تا سال 1415 با این سامانه تامین خواهد شد.
وی یادآور شد: همچنین 45 روستا در قالب 23 پروژه با جمعیت هشت هزار و 400 نفر از آب شرب سالم و با کیفیت بهره مند می شوند.
خراسان جنوبی با 151هزار کیلومتر مربع مساحت ، سومین استان پهناور و دومین استان بیابانی کشور است و بر اساس سرشماری سال 95، 769هزار نفر جمعیت دارد.
*7559*2047*خبرنگاران-مریم پنجابی و امیرشاهین نایبی فر*انتشاردهنده - عباسقلی اشکورجیری*

برچسب‌ها:

نظر شما