شناسهٔ خبر: 18547193 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

صفاری نطنزی مطرح کرد

تشریح دلایل احتیاط سیستم بانکی بین المللی برای همکاری با ایران پس از برجام

خانه ملت

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: شاهد احتیاط سیستم بانکی بین المللی برای همکاری با ایران پس از برجام هستیم.

صاحب‌خبر -
صفاری نطنزی
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری میزان، مرتضی صفاری نطنزی با اشاره به جذب سرمایه گذاری خارجی پس از برجام و عمل نکردن برخی بانک ها به تعهدات خود در قبال ایران گفت: هنوز شاهد احتیاط هایی از طرف کشورهای خارجی در این زمینه هستیم که بیشتر به سیستم بین المللی بانکی برمی گردد.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی افزود: این بانک ها در وضعیت بین المللی نگران ایجاد مشکل برای سیستم پولی دلار از سوی آمریکایی ها هستند از این رو با احتیاط وارد همکاری می شوند.

وی خاطرنشان کرد: علت این نگرانی نیز تردیدهایی در سیاست رییس جمهور جدید آمریکا است که  تصمیم گیری را برای بانک ها مشکل کرده است و آن ها هنوز نمی دانند که وی قصد دارد در این زمینه چه برنامه ای را دنبال کند.

صفاری نطنزی با بیان اینکه از نظر قانونی منعی برای مبادلات بانکی میان ایران و سایر بانک ها وجود ندارد، افزود: باید سیستم بانکی داخلی را نیز به لحاظ جایگاه بین المللی و استاندارها ارتقا دهیم.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این رابطه توجه به ساختار سرمایه و رنکینگ در قالب های بین المللی مورد نظر است ،افزود: ریسک پذیری و شاخص ها باید در کشور ارتقا پیدا کند و به تدریج  گره های سرمایه گذاری باز خواهد شد.

 وی تصریح کرد: باید برنامه ای برای معرفی پروژه های عمرانی و صنعتی کشور داشته باشیم  و با دعوت از  سرمایه گذاران خارجی  به آن ها برای برای بازگشت سرمایه شان اطمینان دهیم و در قالب این برنامه نسبت به جذب سرمایه گذاری اقدام کنیم.

صفاری نطنزی تاکید کرد: ایران کشور بزرگی است و پتانسیل و ظرفیت بسیار بالایی برای سرمایه گذاری دارد وتقریبا بسیاری از ظرفیت های ما در مجامع بین المللی شناخته شده نیست که این ها را باید شناسایی کرده و به دیگران معرفی کنیم و در یک  بازه زمانی یک یا دو ساله  بتوانیم به جذب سرمایه گذاران خارجی امیدوار شویم.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص جایگزین شدن یورو به جای دلار در معاملات نفتی  گفت: در حال حاضر نیز  به مشتریان اروپایی با یورو نفت می فروشیم؛ اما درکشور های دیگر مبنای قیمت نفت با دلار است  و به دلیل اینکه کشورهای دیگر ارز معتبری ندارند محاسبات آن ها براساس دلار انجام می شود.

انتهای پیام/

نظر شما