شناسهٔ خبر: 18543357 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

در جمع علویان ترکیه عنوان شد

نخست‌وزیر ترکیه: حضرت علی(ع) مهمترین قهرمان جهان اسلام است

R1396/P36439/S8,90,95/CT1

نخست‌وزیر ترکیه با اشاره به روز میلاد حضرت علی(ع) که به‌عقیده علویان روز اول فروردین ماه است، ایشان را مهمترین قهرمان جهان اسلام خواند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، بن علی ییلدیریم در نشست بین‌المللی حاجی بکتاش ولی و سلطان نوروز جم که با حضور علویان ترکیه برگزار شد، در خصوص نفاق ایجاد شده در جهان اسلام و ماجرای کربلا و نیز دلاورمردی‌های حضرت علی(ع) به ایراد سخنرانی پرداخت.

ییلدیریم در این نشست با اشاره به نفاقی که در صدر اسلام و در دوران پیامبر اعظم(ص) ایجاد شد، گفت: آن روز بین اصحاب پیامبر نفاق ایجاد کردند و اهل بیت پیامبر را در کربلا به‌شکلی ظالمانه قتل عام کردند. نقش اصلی را در این موضوع فتنه بازی کرد. امروز نیز در چروم، مارش، مالاتیا و مادیماک همان فتنه و همان ذهنیت وجود دارد و با آن سر و کار داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز میلاد حضرت علی(ع) که به‌عقیده علویان روز اول فروردین ماه است، ایشان را مهمترین قهرمان جهان اسلام خواند و افزود: روز میلاد حضرت علی(ع) با یک شادی بزرگ همراه است. هر کسی می‌داند که حضرت علی(ع) یکی از مهمترین شخصیت‌های جهان اسلام است. این قهرمان جوان با آگاهی از مرگ در همه جنگ‌های پیغمبر در صف اول ایستاد و در مقابل کفر و ظلم، چهره نورانی اسلام شد و بر همین اساس بود که پیغمبر فرمود "هرکس من مولای او هستم، علی نیز مولای اوست". بر این اساس همه گفتند "شنیدیم و متوجه شدیم".

نخست وزیر ترکیه با بیان اینکه شهادت حضرت علی(ع) باعث سوختن قلب دنیای اسلام شد، یادآور شد: شهادت حضرت حسین(ع) نیز قلبمان را سوزاند. اسلام با گروه‌های تروریستی هیچ ارتباطی ندارد. این گروه‌های تروریستی بیشترین آسیب را به اسلام زده‌اند. ما آسیب زدن به انسان‌های بی‌گناه را به هیچ وجهی تصدیق نمی‌کنیم. اسلام در مقابل خشونت تروریسم نژادپرستانه ایستاده است.

انتهای پیام/*

نظر شما