شناسهٔ خبر: 18286611 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

فرانسه برای سرمایه‌گذاری در ایران وام می‌دهد

- همشهری آنلاین: وزیر اقتصاد فرانسه در یک کنفرانس مطبوعاتی در تهران گفت: کشورش سرگرم بررسی برنامه‌هایی برای اعطای وام مستقیم به شرکت‌هایی است که مایل هستند در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

صاحب‌خبر -

ایسنا به نقل از بلومبرگ نوشت: میشل سپن که برای یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی در وزارتخانه حضور پیدا کرده بود، به خبرنگاران گفت: ما تلاش می‌کنیم به شرکت‌هایی که مایل هستند در ایران سرمایه‌گذاری کنند، کمک کنیم و آنها قادر خواهند بود برای دریافت وام درخواست کنند، اما این امکان هنوز فعال نشده است.

شرکت‌های فرانسوی در میان شرکت‌های بین‌المللی بودند که پس از اجرایی شدن توافق هسته‌ای و رفع تحریمهای غربی به ایران بازگشتند، اما مشکلات فاینانس مانع اجرای برخی از پروژه‌های زیرساخت مهم شده است.

بزرگترین بانک‌های فرانسه تمایلی به دلیل تحریمهای یکجانبه آمریکا و عدم دسترسی ایران به وام‌دهندگان بین‌المللی بزرگ، به فعالیت در ایران ندارند.

سپن در بخشی از اظهاراتش، ابراز اطمینان کرد که روابط بانکی میان فرانسه و ایران عادی‌سازی خواهد شد و وی بدنبال شفاف‌سازی از سوی دولت آمریکا درباره حد و حدودی است که تحریم‌های آمریکایی بر بانک‌های فرانسوی که با ایران همکاری می‌کنند، تاثیر خواهند گذاشت.

طیب‌نیا هم اظهار کرد: بانک ملی و بانک تجارت خدمات کارگزاری در فرانسه را آغاز کرده‌اند و با برخی از بانک‌های فرانسوی همکاری می‌کنند، اما به نام این بانک‌ها اشاره نکرد.

نظر شما