شناسهٔ خبر: 18187391 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نمایشگاه مجسمه «تاثیر تغذیه بر آناتومی» افتتاح شد

خبرگزاری میزان- نمایشگاه مجسمه‌های فرهاد ابراهیمی، هنرمند تجسمی پیش‌كسوت ایران، با عنوان «تاثیر تغذیه بر آناتومی» یك‌شنبه 8 اسفندماه با حضور جمعی از هنرمندان، اساتید دانشگاه و دانشجویان، در سالن سیتی سنتر دانشكده پزشكی دانشگاه تهران افتتاح شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، مهدی نوروزی، مدیر فرهنگی، هنری و دانشجویی و استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران در حاشیه افتتاح نمایشگاه «تاثیر تغذیه بر آناتومی» فرهاد ابراهیمی در دانشكده پزشكی دانشگاه تهران كه یك‌شنبه 8 اسفندماه برپا شد، اظهار كرد: اعتقادمان این است كه باید تلفیقی بین فعالیت های هنری و فرهنگ سازی در دانشگاه علوم پزشكی انجام شود و وقتی از طریق دانشكده تغذیه در جریان فعالیت‌ها و مجسمه‌های آقای ابراهیمی قرار گرفتیم تصمیم به برپایی این نمایشگاه گرفتیم.
 
وی افزود: نمایشگاه‌های مجسمه فرهاد ابراهیمی با موضوع تغذیه تا به امروز نتایج بسیار خوبی داشته است و حس هنری كه در این موضوع انتقال داده می‌شود و مردم را نسبت به موضوع امنیت غذا و بحث سوء تغذیه در دنیا حساس می‌كند كه به نوعی در ناحیه های محروم كشورمان هم وجود دارد، اتفاق خوبی بود. ما هم خواستیم دانشجویانمان با این آثار از نزدیك آشنا شوند و از زمانی كه آثار به نمایش گذاشته شده، استقبال خوبی صورت گرفته است.
 
نوروزی همچنین گفت: تا به حال تلفیقی از هنر و پزشكی را در دانشگاه مشاهده نكرده بودیم و برپایی این نمایشگاه اتفاق خوبی بود. اساتید بزرگی هستند كه با روح و حس هنری خود، مشكلات دنیا را نمایش می‌دهند.
 
مدیر فرهنگی، هنری و دانشجویی و استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان اینكه ارتباط خوبی بین حوزه هنری و دانشگاه علوم پزشكی برقرار شده است، عنوان كرد: خوشحالم كه حوزه هنری از اقدامات فرهنگی در دانشگاه‌های كشور حمایت می‌كند و امیدوارم این رابطه بیشتر پا برجا بماند. از دكتر گودرزی دیباج مدیر مركز هنرهای تجسمی حوزه هنری نیز تشكر می‌كنم؛ چرا كه ایشان با فكری بلند و روحی بزرگ، همكاری كردند و اشتیاق من بیشتر شد كه در آینده برنامه ریزی داشته باشیم و برای دانشجویانی كه بهترین های كنكور كشور هستند، فعالیت های هنری داشته باشیم. در موضوعات دیگر مانند نماز، دفاع مقدس و ... هم می‌توانیم از آثار حوزه هنری استفاده كنیم.
 
دكتر جعفریان، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران، با بیان اینكه برای تك تك این مجسمه‌ها زحمت كشیده شده و هنرمند برای هر كدام از این مجسمه‌ها ماه‌ها وقت گذاشته است. دانشجویان پزشكی باید تلاش كنند تا این هنر را با رشته خود تركیب كنند.
 
وی تصریح كرد: ارتباطی كه با دانشجویان داریم، به لحاظ آموزش است و در آموزش مسیرهای زیادی برای انتقال پیام خود داریم. اعتقادم این است كه بسیاری از روش‌های سنتی مانند سخنرانی یا مقاله‌ها و یادداشت‌ها، دیگر آنچنان پاسخ‌گوی نیاز دانشجویان نیستند و باید از هنر و روش‌هایی استفاده كنیم كه بتوانند زیبایی را كنار علم قرار دهند. هنر ویژگی‌ای دارد كه هیچ كس از آن خسته نمی‌شود. هنر هم لطافت روح دارد و هم از سوی دیگر پیام بزرگی را به مخاطب منتقل می‌كند. معمولا المان‌ها و مجسمه‌ها پیام‌های بزرگی دارند و تا سال‌ها از بین نمی‌روند و تازگی خود را حفظ می‌كنند.
 
جعفریان با بیان اینكه آثار تجسمی مانند مجسمه می‌تواند نسل به نسل می‌تواند منتقل شود، عنوان كرد: این آثار هم تاریخ را نشان می‌دهد و هم رخدادهای حساس را به نمایش می‌گذارد و همچنین می‌تواند به خودی خود، جریان ساز باشد و از اتفاقات مشابه در نسل‌های بعد جلوگیری كند و كمك كنند. به طور مثال، در حوزه پزشكی به ارتقای سلامت برسیم.
 
این استاد دانشگاه با تاكید بر اینكه هیچ گاه نمی‌توانیم كسی را پیدا كنیم كه هم در پزشكی و هم در هنر بهترین باشد، گفت: باید همیشه این دو قشر كنار هم قرار بگیرند تا به نتیجه مناسب برسیم. آقای ابراهیمی به نوعی تنها كسی هستند كه در ایران، در حوزه مجسمه سازی بر روی سوء تغذیه كار می‌كنند و فعالان عرصه پزشكی و تغذیه می‌توانند به ایشان برای تولید مجسمه های تازه ایده بدهند.
 
وی اظهار داشت: می‌توان از مجسمه‌های آقای ابراهیمی به عنوان نمادهای داخل شهری هم استفاده كرد و پیام‌های خوبی را هم به مردم و هم مسئولان انتقال داد. به عنوان مثال، در رابطه با كمبود «روی» در روستاها و برخی شهرستان‌ها، می‌توان از مجسمه‌ای كه مربوط به كوتاهی قد است؛ استفاده كرد.
 
علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «تاثیر تغذیه بر آناتومی»، می‌توانند از یك‌شنبه 8 اسفندماه تا هفدهم اسفند، همه روزه (به غیر از پنج‌شنبه ها و جمعه‌ها) از ساعت 10 صبح تا چهاربعداز ظهر به محل برپایی آثار واقع در سالن سیتی سنتر دانشكده پزشكی دانشگاه تهران واقع در خیابان قدس، خیابان پورسینا، درب شمالی دانشگاه تهران مراجعه كنند.
 
انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما