شناسهٔ خبر: 18187100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نخستین گردهمایی بزرگ ایلات و طوایف بروجرد برگزار می‌شود

R41450/P1361/S6,72/CT1

نخستین گردهمایی بزرگ فرهنگی و اجتماعی ایلات و طوایف بروجرد باهدف اصلاح آئین‌های مرسوم برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

رضا آزادپور دبیر اجرایی نخستین گردهمایی ایلات و طوایف بروجرد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بروجرد از برگزاری گردهمایی بزرگ فرهنگی و اجتماعی ایلات و طوایف این شهرستان خبر داد و اظهار داشت: این گردهمایی بزرگ برای نخستین بار با شرکت ایالات و عشایر در شهرستان بروجرد برگزار می‌شود.

وی افزود: این گردهمایی روز چهارشنبه یازدهم اسفندماه در حسینیه عشایر شهرستان بروجرد با حضور بزرگان طوایف و مسئولان این شهرستان برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی نخستین گردهمایی ایلات و طوایف بروجرد به وجود حدود 50 ایل و طایفه بزرگ در شهرستان بروجرد اشاره و عنوان کرد: این گردهمایی بزرگ به منظور ارتقا هنجارهای نیک حاکم بر تعامل عشایر و ترک برخی از نا‌بهنجاری‌های فرهنگی منشوری با محور مسائل فرهنگی و اجتماعی تنظیم‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: در این همایش پس از قرائت منشور ویژه تدوین‌شده جهت اجرایی شدن آن در اقدامی نمادین شرکت‌کنندگان آن را امضا می‌کنند تا با پایبندی به مفاد آن مانع وقوع هرگونه نا به هنجاری در ایلات و طوایف خود شوند.

آزادپور بیان کرد: این منشور دربردارنده پیشنهادهایی پیرامون رفع نزاع دسته‌جمعی، اصلاح آیین‌های ختم، جشن‌ها، تشکیل صندوق اعانه مالی و مواردی از این دست است که در حدود 20 بند ارائه می‌شود.

به گفته وی وجود برخی نزاع‌های بی‌مورد و یا رواج آئین‌های سنتی نادرست در میان برخی ایلات و طوایف سبب بروز اختلافاتی شده که می‌توان با برگزاری چنین همایش‌هایی در راستای ترویج فرهنگ غنی صلح و سازش در میان طوایف اقدام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما