شناسهٔ خبر: 18186831 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

سیر صعودی سرمایه‌گذاری خارجی در کرمان

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان درباره میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمان اظهار کرد: روایت‌های متفاوتی از حجم سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد و در مجموع رشد بهتری نسبت به سال‌های قبل در این حوزه داشته‌ایم.

صاحب‌خبر -

سید مهدی طبیب زاده اظهار کرد: امکان جذب سرمایه‌گذار در این دوره را تقریبا می‌توان بی‌سابقه دانست و خوشبختانه در چند سال اخیر تحول جدی در زیرساخت‌های اقتصادی به وجود آمده است که باعث فراهم آوردن فضای کسب و کار و توسعه استان شده تا بخش خصوصی واقعی بتواند در این عرصه وارد شود.

وی در ادامه گفت: امیدواریم با خلاقیت‌ها و کسب و کارهای جدید علمی بتوانیم از مواهب طبیعی که در استان وجود دارد ایجاد ثروت و ارزش افزوده کرده و با تاثیرات مستقیم این فعالیت‌ها در زندگی مردم ایجاد اشتغال پایدار و افزایش درآمد را شاهد باشیم.رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان اظهار کرد: حرکت خوبی شروع شده اما راه زیادی را در پیش داریم.

وی در ادامه درباره میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان کرمان اظهار کرد: روایت‌های متفاوتی از حجم سرمایه‌گذاری خارجی وجود دارد و در مجموع رشد بهتری نسبت به سال‌های قبل در این حوزه داشته‌ایم.

وی با اشاره به اهمیت فرآیندهای حمل و نقل، استاندارد، زمان تولید و عرضه و تشریفات گمرکی در این راستا، افزود: بازارهای کشورهای مختلف از جمله عراق، روسیه، افغانستان و برخی کشورهای اروپایی را ارزیابی کرده‌ایم و در حال حاضر بخشی از تولیدات به عراق و افغانستان صادر می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: ارزیابی خوبی از رقبای جدی داشته‌ایم تا بدانیم برای اینکه بتوانیم در بازار فعال باشیم، کدام محصول با چه حجم، زمان و بسته‌بندی می‌تواند وارد بازار رقابت شود؟

طبیب زاده با بیان اینکه به دنبال این هستیم که در کشاورزی با بهره‌وری و مصرف درست آب تولید ارزشمندی داشته باشیم نه اینکه آب گران را در مقابل تولید کم بدهیم، تصریح کرد: پیگیر ایجاد صنایع جدید و صنایع فرآوری با تکنولوژی و بهره‌وری بالا هستیم تا محصولات رقابت‌پذیر تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه معادن شهرستان‌های عنبرآباد و جیرفت به دنبال اکتشافات جدید هستیم، اظهار کرد: فعالیت واحدهای غیرفعال را نیز دنبال می‌کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان گفت: اقدام مهمی که با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور در جنوب در دست اقدام داریم، ایجاد مرکز شتاب دهنده برای کمک به تجاری‌سازی ایده‌های خاص جیرفت، برای بسته‌بندی و فرآوری محصولات، کشت سالم و مصرف آب است.

وی تصریح کرد: از 17 تا 20 اسفندماه جاری اولین استارت آپ‌های جیرفت برگزار می‌شود و از همه ایده‌های خلاقانه کمک خواهیم گرفت.

طبیب زاده خاطرنشان کرد: در زمینه‌های ورزش و مراسم آیینی نیز برنامه‌ی وسیعی داریم و امیدواریم تاثیرات این برنامه را به صورت عمیق در منطقه ببینیم.

نظر شما