شناسهٔ خبر: 18186681 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بولتون: ترامپ سیاست خارجی اوباما را به کلی تغییر دهد

تهران - ایرنا - 'جان بولتون' سفیر پیشین امریکا در سازمان ملل متحد گفت:‌ ترامپ باید در چهارساله اول ریاست جمهوری خود برنامه های سیاست خارجی آمریکا در دوران اوباما را به کلی تغییر دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز (دوشنبه) ایرنا به نقل از تارنمای تحلیلی ' واشنگتن فری بیکن'، بولتون با بیان این مطلب افزود: ضعف های خودساخته دولت اوباما بزرگترین تهدید علیه ملت آمریکا بود.
سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل با مقایسه دونالد ترامپ با رونالد ریگان رئیس جمهوری اسبق آمریکا، خاطرنشان کرد: مدت زمان زیادی طول کشید تا ریگان با ساختار مدیریتی هزینه های دفاعی با هدف برقراری یک نیروی نظامی که قدرت حقیقی مورد نیاز برای اتخاذ مواضع اصولی را برای کشوربه دنبال داشته باشد، ایجاد کند.
وی ادامه داد: من فکر می کنم ترامپ در فرآیندی مشابه به دنبال اصلاح اشتباهات اوباما در زمینه تنظیم بودجه (دفاعی) است.
بولتون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل و از چهره های جنگ طلب حزب جمهوریخواه پیش تر دولت اوباما را متهم کرده بود که در حملات هکری دوران انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دست داشته است.
بولتون از جمله تندروترین افراد حلقه سیاست خارجی حزب جمهوریخواه است که دیدگاه های جنگ طلبانه ای در رابطه با ایران و روسیه داشته و مطرح شدن نام او برای دریافت مسئولیت در وزارت امور خارجه با انتقادهایی ازسوی مقامات آمریکایی رو به رو شد.
'رند پل' سناتور جمهوریخواه با مخالفت اعطای مسئولیت به جان بولتون در وزارت امور خارجه گفت که نظرات بولتون از جمله درباره ایران ساده لوحانه بوده چراکه او درکی از واقعیت ندارد.
شبک**9377**1708** مترجم: حمید اوضح**تنظیم: علیرضا ارشادی**انتشار: ابوالفضل بابایی

انتهای پیام /*

نظر شما