شناسهٔ خبر: 18184530 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

برخورد با کاروان های غیر مجاز عتبات عالیات

خبرگزاری شبستان: معاون امنیتی استاندار خوزستان بر ضرورت برخورد سازمان حج و زیارت با کاروان های آزادبر غیر مجاز در ایام اربعین حسینی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، قدرت الله دهقان معاون امنیتی استانداری خوزستان، امروز(9 ا سفند)در جلسه ستاد اربعین 96 در استانداری خوزستان، گفت: همت همه جانبه ای برای برگزاری بهتر و ارائه خدمات شایسته تر در اربعین حسینی سال آینده به کار گرفته شده است.

 

وی با اشاره به ضرورت برنامه ریزی ویژه برای اربعین سال آینده، افزود: براساس پیش بینی های صورت گرفته در اربعین سال 96 با افزایش دو برابری زائران و حضور جمعیتی نزدیک به 2 میلیون نفر روبرو خواهیم بود که خدمات رسانی به این جمعیت نیازمند برنامه ریزی گسترده ای دارد.

 

دهقان به تشکیل کمیته های متعدد برای ساماندهی خدمات اربعین اشاره کرد و اذعان داشت: تلاش می شود در هر کمیته مشکلات مرتبط شناسایی و رفع شوند تا در اربعین حسینی سال 96 کمبودها جبران و وعده های داده شده به مردم تحقق یابد.

 

وی با بیان اینکه تامین آب مورد نیاز از اولویت هایی مورد تاکید است، ادامه داد: انتقال آب شرب به پایانه چذابه از‌جمله مصوبات قدیمی ستاد اربعین می باشد که تأمین اعتبار شده و باید امسال عملیاتی شود.

 

معاون امنیتی استاندار خوزستان افزایش ظرفیت پارکینگ خودروها را دیگر موارد اولویت دار برای ایام اربعین عنوان کرد و گفت:با توجه به اینکه در اربعین 96 تعداد زائران افزایش می‌ یابد به تبع آن تعداد خودروهای شخصی نیز بیشتر خواهد شد که این تعداد خودروها نیازمند پارکینگ و فضای لازم برای توقف هستند براین اساس متناسب با افزایش زائران ظرفیت پارکینگ نیز باید افزایش یابد.

 

وی همچنین با تاکید بر ضرورت ساماندهی جاده ها تصریح کرد:جاده بوستان به چذابه و جاده عبدالخان به چذابه نیازمند توسعه هستند، همچنین سه‌ راهی قبل از بستان برای ورود و خروج در مسیر بستان - سوسنگرد - اهواز باید مدیریت شود تا گره های ترافیکی در این مسیر کمتر به وجود آید.

 

دهقان فعالیت آزادبرها و اعزام غیر مجاز کاروان به عتبات عالیات را از معضلات ایام اربعین حسینی برشمرد و اظهار کرد: در این راستا باید سازمان حج و زیارت ورود کند و با همه افرادی که به صورت غیرقانونی در اعزام‌ به عتبات دخیل هستند، برخورد شود.

 

وی با اشاره به ضرورت تاکید بیشتر سازمان حج و زیارت بر موضوع بیمه و ساماندهی اعزام زائران در ایام اربعین حسینی، اذعان داشت:برخی از زائرانی که در فاجعه حله شهید شدند با کاروان های آزادبر و بدون اینکه بیمه شوند، به عتبات عالیات اعزام شدند.

 

 معاون امنیتی استاندار خوزستان خاطر نشان کرد:همچنین سازمان حج و زیارت نسبت به اعزام یک هزار و 102 نفر از موکب دارانی که در ایام اربعین حسینی سال گذشته در دو مرز استان به زائران خدمات رسانی کردند، به عتبات عالیات به منظور تشویق آنان اقدام کند.

 

نظر شما