شناسهٔ خبر: 18181551 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع:

فصل مشترکی از همکاری در حوزه دریای خزر آغاز می‌شود

R7877/P1377/S6,71/CT11

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با ظرفیت‌های موجود در منطقه آزاد انزلی فصل مشترکی از همکاری در حوزه دریای خزر آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از منطقه آزاد انزلی، امیر دریادار امیر رستگاری عصر امروز در حاشیه بازدید از  منطقه آزاد انزلی با تشریح فعالیت‌های سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع اظهار داشت: صنایع دریایی شهید تمجیدی به‌عنوان مرکزی مهم در دریای خزر در حال تعمیر انواع شناورها در حوزه‌های نظامی و غیر نظامی است. 

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: درصددیم تا فعالیت‌های مربوطه و مهم در این حوزه را گسترش دهیم و با توجه به زیرساخت‌های موجود در منطقه آزاد انزلی و موقعیت بسیار مناسب مجتمع بندری کاسپین در این منطقه می‌توان خدمات لازم را به کشتی‌های نظامی و غیر نظامی ارائه داد.

دریادار رستگاری با اشاره به فعالیت چشمگیر و روند رو به رشد منطقه آزاد انزلی و تکمیل مجتمع بندری کاسپین ابراز داشت: در این مجموعه با یک مدیریت جهادی شاهد تغییرات بسیار گسترده‌ای هستیم و معتقدیم این مجتمع بندری بستر مناسبی برای انواع فعالیت‌های دریایی بوده است.

وی با بیان اینکه به‌دنبال بستری مناسب برای فعالیت شناورها در بخش‌های دیگر دریای خزر هستیم گفت: این منطقه ظرفیت مناسب برای احداث شیپ یارد بسیار خوب برای کشتی‌های تا حدود 30 هزار تن را داراست و با ظرفیت‌های موجود در این منطقه فصل مشترکی از همکاری در حوزه دریای خزر آغاز می‌شود.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع افزود: به‌ منظور ارائه خدمات و انجام فعالیت‌های مربوطه به‌ویژه ساخت شناورها و همچنین انواع تعمیرات در این حوزه و تولید انواع شناورهای تفریحی و گردشگری، منطقه آزاد انزلی از شرایط و ظرفیت‌های بسیار ویژه‌ای در بین 5 کشور حاشیه خزر بهره‌مند است.

دریادار رستگاری گفت: با توجه به قرار گرفتن در مسیر کریدورهای بین‌المللی و اتصال به دریای سیاه زمینه تولید ثروت و اشتغالزایی در این منطقه فراهم است و امیدواریم به‌زودی شاهد یک مجموعه توانمند تولیدی و تعمیراتی انواع شناورها در دریای صلح و دوستی خزر باشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع یکی از سازمان‌های مهم ذیل این وزارتخانه است که پروژه‌های دریایی محوله را در زمینه ساخت کشتی‌های تجاری و جنگی را می‌سازد.

حوض شناور 2000 تنی، هواناو یونس، زیر دریایی غدیر، زیر دریایی قائم، لندینگ کرافت 1200 تنی، پانتون (پل شناور) و بارج 3500 تنی از جمله مهمترین و آخرین پروژه‌هایی است که در این سازمان تولید شده است.

انتهای پیام/

نظر شما