شناسهٔ خبر: 18175385 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مقاله‌های کوتاه با محور «مسجد و بانوان»/ مشکلات فیزیکی مساجد نادیده گرفته شد

گروه جامعه: «مسجد و بانوان» موضوع محوری سال جاری مرکز رسیدگی به امور مساجد بود. موضوعی که شاید از منظر تربیتی کمی مورد توجه قرار گرفت، اما مشکلاتی که ساختار فیزیکی مساجد برای بانوان کشور ایجاد کرده همچنان نادیده گرفته شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مرکز رسیدگی به امور مساجد هر سال شعاری محوری برای فعالیت‌های مساجد انتخاب می‌کند که شعار امسال این مرکز «مسجد و بانوان» بود.
 
بر همین اساس و با توجه به اینکه تعداد زیادی از مخاطبان مساجد کشور ما را بانوان تشکیل می‌دهند دفتر مطالعات، پژوهش‌ها و ارتباطات حوزوی مرکز رسیدگی به امور مساجد به انتشار مقاله‌های کوتاه با محوریت مسجد و بانوان اقدام کرده است.

«نقش مسجد در کمک به بانوان در جهت تربیت فرزند» یکی از این مجموعه مقالات است که در آن «توانمندی‌های مسجد در ایجاد آمادگی لازم برای بانوان در تربیت فرزند» به عنوان یکی از کارکرد‌های مسجد معرفی و پیشنهادهایی برای استفاده از توانمندی مساجد در این خصوص ارائه شده است.
مقاله «نقش مسجد در کمک به بانوان در جهت تربیت فرزند» را اینجا بخوانید!

«نقش حضور مادران در مسجد برای تربیت کودکی مسجدی» از دیگر مقاله‌های منتشر شده در این حوزه است. در این مقاله کوتاه رابطه مستقیم حضور کودکان در مسجد با حضور مادران در مساجد از دو منظر مورد تحلیل قرار گرفته است.

برای مطالعه این مقاله کوتاه اینجا را کلیک کنید!

بررسی « موانع مؤثر بر حضور زنان و دختران در مسجد» و « همسرداری و حضور زنان در مسجد» نیز از دیگر مقاله‌های کوتاه مرتبط با شعار سال مرکز رسیدگی به امور مساجد با عنوان مسجد و بانوان است.

با توجه به پایان سال جاری و وجود مشکلات مربوط به ساختار فیزیکی مساجد برای حضور بانوان در این مکان مذهبی به ویژه اینکه بخش بانوان در بسیاری از مساجد در طبقه دوم قرار داشته و بانوان مسن و خانم‌هایی که دارای فرزند هستند برای حضور در مراسم‌های مذهبی با مشکل مواجه می‌شوند، توجه به مشکلات فیزیکی مساجد و ارائه راهکار در این زمینه نیز می‌توانست محور چندین مقاله و حتی اعلام فراخوان و دریافت ایده‌های مسجدی باشد که متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.
 

نظر شما