شناسهٔ خبر: 18171726 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دایر شدن دو پاسگاه محیط بانی موقت در خرم آباد

خبرگزاری صداوسیما

به منظور حفاظت از سمندر لرستانی و جلوگیری از قاچاق این گونه کمیاب،دو پاسگاه محیط بانی موقت در زیستگاههای خرم آباد ایجاد شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اداره حفاظت محیط زیست خرم آباد گفت: با هدف حفاظت از سمندر لرستانی و جلوگیری از قاچاق احتمالی این گونه اندمیک دو پاسگاه محیط بانی موقت در مناطق کول چپ شاداب کوه و وژه ناب تنگ هفت دایر شد. 
کامران فرمان پور افزود: محیط بانان در این پاسگاه های موقت به مدت یک ماه با همکاری دو پاسگاه دائمی سمندر1 و کرکی نظارت خود را به زیستگاههای سمندر تشدید می کنند. 
برخی از سودجویان در آستانه سال نو  سمندر لرستانی را برای استفاده در آکواریوم و تنگ سفره هفت سین قاچاق می کنند. 
وی گشت و کنترل شبانه روزی محیط بانان و ایجاد تور ایست و بازرسی در محورهای مشرف به زیستگاه سمندر، هماهنگی با پلیس راه آهن ناحیه لرستان و ادارات کل محیط زیست کشور برای برخورد با قاچاق احتمالی این گونه جانوری، اجرای برنامه آموزشی برای آگاهی جوامع محلی و کسب مجوز بازرسی از آکواریوم سطح شهر را از اقدامات محیط زیست برای صیانت از سمندر لرستانی برشمرد. 
سمندر لرستانی سال 1389 به پیشنهاد ایران در پانزدهمین نشست متعهدین کنوانسیون تجارت جهانی گونه های در معرض خطر انقراض (سایتس) در ضمیمه شماره یک کنوانسیون گنجانده شد و تجارت جهانی آن ممنوع اعلام شد. 

نظر شما