شناسهٔ خبر: 18162585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس اندیشکده یقین:

آقایی دلار را بشکنیم/ تجارت خطری جدی برای تولید است

زنجان-رئیس اندیشکده یقین با تاکید بر اینکه باید آقایی دلار را بشکنیم، گفت: امروز در وزارتخانه خزانه‌داری آمریکا طرح دوربرگردان علیه ایران اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عباسی عصر یکشنبه در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره ملی افسران جنگ نرم در دانشگاه زنجان، با اشاره به طرح آشتی ملی از سوی برخی افزاد در کشور، افزود: در جمهوری اسلامی در حال حاضر هیچ فردی قهر نیست و دو جناح اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا مدیریت دو قوه کشور را برعهده دارند و تقابل سیاسی جناح‌ها در کشور وجود ندارد.

وی ادامه داد: بحث آشتی ملی ترفندی است که اگر فتنه سال ۱۳۸۸ بعد از انتخابات رقم خورد، این بار پیش از انتخابات انجام شود.

عباسی افزود: اگر هدف از بحث آشتی ملی آن چند نفری است که بر خلاف قانون عمل کرده‌اند،  برای این افراد آشتی ملی مطرح نیست، بلکه باید محاکمه شوند.

عباسی با بیان اینکه آشتی ملی در جامعه شناسی سیاسی در سه مورد صورت می‌گیرد، ادامه داد: آشتی ملی زمانی که بین حکومت و ملت شکاف ایجاد شده، زمانی که مانند وضعیت کنونی سوریه قومیت‌ها سیستم را متلاشی کردند و در زمان تقابل جناح‌های مختلف سیاسی انجام می‌شود.

رئیس اندیشکده یقین  در رابطه با دلایل تحقق نیافتن  ۱۰۰ درصدی اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت: در حوزه اقتصاد کشور و همچنین اقتصاد مقاومتی و الگوهای دیگر اصلاحی به یقین منافع و ضررهای افراد وجود دارد.

عباسی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یعنی مقاوم سازی اقتصاد کشور، گفت: در حال حاضر تبدیل شدن تجارت با عنوان موضوع نخست اقتصاد ایران، سیستم اقتصادی کشور را تهدید می‌کند.

رئیس اندیشکده یقین ادامه داد:  زمانی که نسبت به ورود واردات حساسیت داشته باشیم یعنی مقاوم سازی اقتصاد انجام داده ایم و در بحث سیاست باز نیز کشورها به دنبال وابستگی به سایر کشورهای جهان هستند.

عباسی با بیان اینکه هر جا که تجارت نسبت به تولید برتری داشته اقتصاد آن جامعه بهبود نیافته است، گفت:  تجار در اقتصاد کشور نسبت به تولید کننده در مقام برتر قرار گرفته‌اند و وقتی در اقتصاد کشوری تجارت اصالت پیدا کند، اقتصاد آن کشور نابود می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر در وزارتخانه خزانه‌داری آمریکا طرح دوربرگردان علیه ایران اجرا می‌شود و هر کشوری که خواهان انجام معامله تجاری و اقتصادی با ایران باشد، باید این قانون را رعایت کند.

رئیس اندیشکده یقین افزود: بقای آمریکا به دلار وابسته است، باید آقایی دلار را بشکنیم اگر چه از دیدگاه برخی ها مسیری نامشخص است اما باید هدف گذاری کرده و کشور را از جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنیم و حیات اقتصادی را از دست انداز دور کنیم.

عباسی ادامه داد: تجارت باید انتهای مسیر اقتصاد یک کشور باشد، زمانی که تجار رقیب تولیدکننده داخلی بوده و کالای خارجی را با هر ترفندی وارد کشور می‌کنند، تولید کشور نابود خواهد شد.

نظر شما