شناسهٔ خبر: 18158239 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

گزارش آژانس در مورد عملکرد ایران در اجرای برجام نشانه پایبندی ایران به مر قانون است

تهران-ایرنا- نایب رییس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در مورد عملکرد ایران در اجرای برجام نشان دهنده پایبندی ایران به مر قانون است.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل حسن بیگی روز یکشنبه در گفت وگو خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره عملکرد ایران در اجرای برجام گفت: این موضوع جزو اصول لاینفک جمهوری اسلامی ایران است که بر هر عهدی که می بندد پایبند به عهد است، لذا این طبیعی است که ما مر قانون را اجرا می کنیم.
وی افزود: در گزارش های گذشته هم در حقیقت اشتباهات آژانس و نیروهای آنان بود وگرنه جمهوری اسلامی ایران در آن زمان هم مر قانون را عمل کرده و همواره به عنوان وظیفه شرعی خود می داند.
حسن بیگی اضافه کرد: در بخش جدید هم وقتی که گزارشات این آژانس مورد اعتراض جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت، آنان با دقت بیشتری وارد صحنه شدند و به جمع بندی رسیدند که جمهوری اسلامی مو را از ماست می کشد، لذا فهمیدند باید به مر قانون عمل کنند.
وی خاطر نشان کرد: آنان پس از بررسی ها بیان کردند که جمهوری اسلامی به وظایفش خوب عمل کرده و عملکرد آژانس در این راستا مثبت، واقعی و حقیقی بوده است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته در این راستا گله داریم نخست این که لازم بود در دو بخش دنیا با ایران همکاری کند یک بخش اقتصادی بود که با کمال تاسف ترامپ تعداد زیادی از افراد و سازمان ها را به تحریم برد که این خلاف برجام است، در این زمینه انتظار داریم مامورین آژانس محکم تر برخورد کنند.
حسن بیگی گفت: نکته دوم در برجام یکی از تکالیفی که بسیار شفاف بیان شد بحث تحقیقات است، در بحث تحقیقات هیچ همکاری با جمهوری اسلامی ایران انجام ندارند، ما انتظار داشتیم در عین حال که عملکرد جمهوری اسلامی را تایید کردند اقدامات آن ها را هم محکوم کنند و از وزارت خارجه هم خواستیم که در این راستا محکم و قوی به وظایفش عمل کند.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرد: ایران به برجام پایبند بوده است و تنها یک‌سوم از میزان اورانیوم غنی‌شده‌ای را که بر اساس برجام مجاز به داشتن آن است، در اختیار دارد.
سیام**9121 *1449خبرنگار: سمیه لاری*انتشار: امیر کاردان راد

نظر شما