شناسهٔ خبر: 18139299 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش مشعل سوزی در فازهای 20 و 21 پارس جنوبی

مجری فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی گفت: سوزاندن گازهای مشعل در این فازها، روزانه ٣٠ تن کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

کاهش مشعل سوزی در فازهای 20 و 21 پارس جنوبیبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، علیرضا عبادی افزود: با راهاندازی کمپرسورهای OFF GAS ردیف نخست واحد تثبیت میعانات گازی پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی، از هدر رفت ٣٠ تن گاز تولیدی جلوگیری شده و به همین میزان به ظرفیت صدور گاز از پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ افزوده شده است.

وی با بیان این‌که سکوی فاز ٢١ با تولید حدود 26 میلیون و 900 هزار مترمکعب گاز هم اکنون در حال بهره برداری است، افزود: با توجه به فرستادن نیمی از گاز برداشت شده به فازهای ١٥ و ١٦، حدود ١٢ میلیون متر مکعب گاز شیرین نیز در پالایشگاه فازهای ٢٠ و ٢١ تولید و به خط سراسری تزریق می‌شود.

عبادی همچنین با اشاره به آماده‌سازی ردیف سوم شیرینسازی این فازها، تصریح کرد: این بخش پالایشی هم اکنون در حال ورود گاز شیرین و عملیات فشارگیری است و در پی این عملیات، در چند روز آینده با ورود گاز ترش، عملیات فرآورش و تولید گاز شیرین آغاز شود.

فازهای ٢٠ و ٢١ پارس جنوبی توان تولید روزانه ٥٠ میلیون متر مکعب گاز شیرین و تصفیه شده برای تامین نیاز مصارف داخلی، ٧٥ هزار بشکه میعانات گازی، ٤٠٠ تن گوگرد و سالانه یک میلیون و ٥٠ تن گاز مایع و یک میلیون تن گاز اتان به منظور تامین خوراک صنایع پتروشیمی است.

هم اکنون این فازها ۹۲ درصد پیشرفت دارد.

نظر شما