شناسهٔ خبر: 18132585 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس مرکز مطالعات صهیونیسم سوریه در گفت‌وگو با فارس:

کنفرانس امنیتی مونیخ سند دیگری بر تطابق مواضع صهیونیست‌ها با ریاض بود

رئیس مرکز مطالعات صهیونیسم در سوریه، کنفرانس امنیتی مونیخ را سند دیگری بر تطابق مواضع منطقه‌ای این رژیم و عربستان خواند و گفت: صهیونیسم جهانی آل‌سعود را با هدف کمک گرفتن از آن برای تجزیه منطقه تاسیس کرد.

صاحب‌خبر -

«محمد نصور»، رئیس مرکز مطالعات امور دشمن صهیونیستی در سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق عرصه سیاسی جهان را روز به روز پر تنش‌تر خواند و افزود: صهیونیسم جهانی و ایادی آن از بین رژیم‌های عربی در منطقه که برای اهداف خصمانه و کینه توزانه‌ای علیه ملت‌ها ایجاد شده‌اند، عوامل وقوع احتمالی جنگ جهانی سوم هستند.

وی افزود: امانوئل رابینوویچ، خاخام مشهور صهیونیست‌ها در سال 1952 در موضعی گستاخانه و تهاجمی گفت که ما باید جنگ جهانی سومی به راه اندازیم که چند برابر بیش تر از جنگ های جهانی اول و دوم خرابی و کشتار به بار آورد.

نصور تصریح کرد: از همین روست که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با همتای وهابی خود به تحریک دنیا، شعله ور کردن آتش فتنه و وارونه جلوه دادن حقایق علیه جمهوری اسلامی ایران و برنامه هسته ای مسالمت آمیز آن و نقش انسانی و اصولی ایران در کمک به ملت ها پرداختند.

سوء استفاده صهیونیست ها از محافل بین المللی برای حمله به ایران

کارشناس سوری ادامه داد: هیچ کنفرانس بین المللی نیست که صهیونیست ها و ایادی آنها از بین رژیم هایی که خود را عربی می خوانند از آن برای حمله به کشورهایی که بر حق حاکمیت ملت ها و آزادی و پیشرفتشان تاکید می کنند بهره برداری نکند و تازه ترین این کنفرانس ها کنفرانس امنیتی مونیخ بود.

وی تاکید کرد: ملاقات ها، سخنرانی ها و نشست های پس پرده ای که در نشست مونیخ انجام شده، خطر طرح صهیونیستی و وهابی علیه ملت های منطقه و نقش تخربی آنها در همه تحولات را برملا کرد.

نصور با تاکید بر اینکه کنفرانس مونیخ یک بار دیگر به سندی برای تطابق مواضع منطقه‌ای رژیم صهیونیستی و رژیم آل سعود تبدیل شد، گفت:، در این نشست نمایندگان تل آویو و ریاض به شدت ایران و سیاست های منطقه ای این کشور در دفاع از محور مقاومت منطقه‌ای  را هدف حمله و انتقاد قرار دادند.
 
کارشناس سوری گفت: یکی از مهمانان ویژه سخنرانی عادل الجبیر در این نشست، زیپی لیونی وزیر خارجه و دادگستری سابق رژیم صهیونیستی بود تا مهر تاییدی بر منافع مشترک رژیم غاصب صهیونیستی و رژیم وهابی ال سعود باشد.

وی تاکید کرد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز بارها از نزدیکی تل آویو به  ریاض و منافع مشترک 2طرف سخن گفته است.
نصور با بیان اینکه همکاری صهیونیست ها با آل سعود خلال چند دهه گذشته قطع نشده گفت: عربستان شروع به ایفای نقش میانجیگری بین رژیم صهیونیستی و عرب ها کرده و در همین راستا مواضع منفی بزرگی علیه جنبش مقاومت که هدف از آن آزادسازی سرزمین های عربی از چنگ اشغالگران صهیونیست است، اتخاذ می کند.

کارشناس سوری گفت: اظهارات عادل الجبیر و لیبرمن در نشست مونیخ کاملا نشان داد که کشورهایشان طرح و اهداف واحدی را در حمله علیه ایران و بی ثبات کردن امنیت دنیا دنبال می کنند.

وی افزود: ملک عبدالعزیز نیز با امتیازدهی از سرزمین فلسطینیان که هیچ حقی در آن ندارد به نفع صهیونیست های اشغالگر، بزرگ ترین سند همکاری خود با نقشه صهیونیست ها و خیانت خود به امت عربی و اسلامی را به انگلیسی ها تقدیم کرد.

اظهارات ضد ایرانی الجبیر نشان از نقشه مشترک صهیونیستی-وهابی برای منطقه دارد

نصور گفت: ادعاهای بی اساس مقامات سعودی در خصوص حمایت ایران از تروریسم در منطقه نشانه یکی بودن نقشه صهیونیستی-وهابی در منطقه است که تجزیه منطقه و تبدیل آن به کشورهای طائفه ای و مذهبی است تا بدین شکل رویای نیل تا فرات صهیونیست ها محقق شود.

کارشناس سوری گفت: صهیونیست ها می دانستند که نقشه آنها برای منطقه تنها به دست رژیم هایی مرتبط با آن عملی می شود از همین رو رژیم وهابی ال سعود را روی کار آوردند تا از آنها در عملی کردن توطئه شان حمایت کند.

انتهای پیام/ح

برچسب‌ها:

نظر شما