چکیده
بر طبق تئوری یادگیری سازمانی، هدف این مطالعه بررسی روابط میان سیستم حافظه تعاملی، استراتژی یادگیری بهره بردارانه و عملکرد تیمی با در نظر گرفتن نقش تعدیلگری جهتگیریهای استراتژیک در شرکتهای دانشبنیان است. این مطالعه در پژوهشگاه نیرو در شهر تهران انجام گردید. فلسفه این پژوهش اثباتباوری و استراتژی آن پیمایش است و بدین منظور و پس از مرور ادبیات و طراحی مدل مفهومی، پرسشنامهای مشتمل بر 29 پرسش به کارکنان شرکت موردنظر ارائه شد. سپس، دادههای گردآوریشده از طریق ماتریس همبستگی، آزمون معادلات ساختاری و آزمون برازش مدل مورد تحلیل و آزمون قرار گرفتند. نتایج حاصل از تحلیل دادهها نشان میدهد که سیستم حافظه تعاملی بر استراتژی یادگیری بهره بردارانه تأثیر مستقیم دارد و استراتژی یادگیری بهره بردارانه نیز بر عملکرد تیمی کارکنان تأثیر معنادار دارد و همچنین جهتگیریهای استراتژیک رابطه میان استراتژی بهره بردارانه و عملکرد تیمی کارکنان را تعدیل میکند و بهعبارتدیگر رابطه میان این دو متغیر را تقویت میکند.
کلیدواژه ها: سیستم حافظه تعاملی؛ استراتژی بهرهبردارانه؛ عملکرد تیمی؛ جهتگیریهای استراتژیک؛ پژوهشگاه نیرو
نویسندگان:
وحید خاشعی: استادیار گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبائی
محمدرضا دانشور: دانشجوی کارشناسی ارشد بازرگانی بین الملل دانشگاه علامه طباطبائی
فصلنامه مطالعات مدیریت (بهبود و تحول) - دوره 25، شماره 81، پاییز 1395.
∎
نظر شما